معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت سیب زمینی از مزارع استان آغاز شد.

غفور آقایی گفت: امسال سیب زمینی در حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین و نیر کشت شده است و پیش‌بینی می‌شود که از این میزان سطح زیر کشت، حدود ۸۰۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: کشت سیب زمینی در مزارع استان اردبیل که از اوایل امسال آغاز شده بود، نیمه خردادماه پایان یافت و در جریان آن نزدیک ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص یافت.
او تهیه بذر مرغوب در زمان کاشت را مهم‌ترین دغدغه کشاورزان سیب زمینی کار اعلام و بیان کرد: برای کاشت این میزان سیب زمینی در استان حدود ۷۰ هزار تن بذر از نوع مینی تیوبر، مینی تیوبر اس، سوپر الیت، الیت، گواهی شده آ و گواهی شده ب مصرف شد.
آقایی اظهار کرد: ۹۵ درصد محصول سیب زمینی کشت شده در استان اردبیل را از رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا تشکیل می‌دهد و سیب زمینی‌کاران این استان همچنان در تهیه بذر مرغوب به قیمت مناسب دچار مشکل هستند.
او افزود: به‌رغم شیوع بیماری سفیدک دروغین در مزارع سیب زمینی استان اردبیل از اواخر فصل بهار، با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی این استان، این بیماری قارچی در اغلب مزارع سیب زمینی استان مهار شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: بر اساس برآوردها، سه هزار کشاورز سیب زمینی‌کار در استان اردبیل وجود دارد که همانند سال زراعی گذشته، امسال نیز مشغول تولید محصول هستند و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز ۷۷۰ تا ۸۰۰ هزار تن محصول برداشت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.