معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران این استان پرداخت شده است.

غفور آقایی مجموع گندم خریداری شده از کشاورزان استان اردبیل را ۳۵۸ هزار و ۸۲۹ تن اعلام کرد و گفت: تاکنون ۳۶ درصد از مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع ارزش ریالی محصول خریداری شده به شکل تضمینی از گندم‌کاران استان اردبیل را ۶۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۴۰ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان باقی مانده که به‌تدریج در حال پرداخت است.
به گفته او، برابر وعده وزیر جدید جهاد کشاورزی و با تامین ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، همه مطالبات گندم‌کاران کشور و استان اردبیل تا آخر شهریورماه پرداخت می‌شود.
آقایی افزود: امسال استان اردبیل با وجود تنش سرمایی و شیوع آفات در مزارع، موفق به تولید نزدیک ۵۰۰ هزار تن گندم شده که تاکنون بالغ بر ۳۵۸ هزار تن از این میزان محصول، به شکل تضمینی خریداری شده و روند خرید همچنان ادامه دارد.
آقایی همچنین با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی میزان خرید گندم در استان اردبیل نسبت به سال زراعی و با پیش‌بینی خرید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به نرخ تضمینی تا پایان فصل خرید بیان کرد: عملیات برداشت محصول گندم در شهرستان‌های استان اردبیل در حال اتمام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.