مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با افزایش دمای هوا در استان اردبیل، احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان وجود دارد.

محمودقلی زاده گفت: با اشاره به افزایش دمای هوا و استمرار آن در روز‌های آینده، احتمال وقوع آتش سوزی در برخی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه همه نیرو‌ها برای مهار حریق احتمالی به حالت آماده باش در آمده‌اند، به مردم هشدار داد تا از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند. 

به گفته او، برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته است، اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم دراین حوزه بسیار مؤثر است. قلی‌زاده افزود: از رها سازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از دوست‌داران طبیعت و گردشگران خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در اراضی منابع طبیعی، با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، شماره تلفن‌های امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.