مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال بر اثر بلایای طبیعی به استان اردبیل خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مشکین شهر اظهار کرد: در سالجاری ۱۵ هزار میلیارد ریال بر اثر بلایای طبیعی از جمله سرمازدگی، سیل، تند باد و ... به استان اردبیل خسارت وارد شده است.
وی تصریح کرد: از این مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی خسارت وارد شده که سهم شهرستان مشکین شهر از این خسارت‌ها ۵ هزار میلیارد ریال می‌باشد.
مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: دولت ۲۰ هزار میلیارد ریال در خصوص خسارت بلایای طبیعی بودجه اختصاص داده است که استان اردبیل ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی و ۵ هزار میلیارد ریال در دیگر بانک‌ها بار مالی دارد که استاندار اردبیل برای افزایش این سهم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.
عبدالعلی پور گفت: بارش کم باران در سال جاری استان اردبیل را جزو چهار استان کم بارش و دارای کمبود باران در کنار استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی قرار داده است.
وی از مسؤولان مرتبط با حوادث ناگوار و بحرانی در برخی مسائل از جمله آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها و دیگر موارد مشابه قطعی برق، سیل، زلزله، تندباد و دیگر موارد مشابه در اسرع وقت در محل حادثه حاضر و جوابگو باشند.
انتهای پیام/ح

خسارت بیش از 8 هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.