مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از ثبت مجمع خیرین مهارتی برای نخستین بار در این استان خبر داد.

رحیم یونسی گفت: ثبت مجمع خیرین مهارت و اشتغال با هدف کوچک‌سازی و سپردن مسئولیت‌های آموزشی و توسعه‌ای به بخش غیردولتی در این استان فعال شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر ضرورت مشارکت خیرین مهارتی در راستای توانمندسازی سرمایه انسانی جامعه افزود: این کار رشد و پویایی کشور را در زمینه مهارت‌آموزی به همراه دارد.
او ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها را از رسالت‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: نهاد‌های دولتی نمی‌توانند در تمامی زمینه‌ها و مناطق حضور موثر داشته باشند و به همین علت لازم است که از ظرفیت خیرین استفاده شود.
یونسی افزود: حضور خیرین مهارتی، پشتوانه و قوت قلبی برای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در تحقق اهداف و مسئولیت‌های محوله در مسیر خدمت‌گذاری به مردم است چرا که این افراد موضوع نیاز توسعه مهارت‌آموزی را به خوبی درک کرده‌اند.
او همچنین با اشاره به اهتمام اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل برای بهره‌مندی از حمایت تشکل‌های خودجوش و مردم‌نهاد هدایت جوانان به سوی مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه اشتغال آنها را نوعی عبادت خواند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: پیشرفت‌های سریع در حوزه فناوری و نیاز‌های متنوع بازار کار به نیروی انسانی ماهر، در کنار هزینه‌های ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که اغلب عملی، پروژه محور و پر هزینه است و نیز کمبود منابع مالی و اعتبارات از جمله مشکلات پیش روی مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور به‌شمار می‌رود که انتظار می‌رود با همکاری تشکل مردم‌نهاد خیرین مهارتی این قبیل مشکلات در استان رفع شود.
یونسی افزود: این اداره کل در راستای آموزه‌های دینی و سنت‌های حسنه اسلامی نظیر هبه و وقف به منظور عملیاتی کردن اصل مشارکت و مسؤلیت اجتماعی در پیشبرد و گسترش نهضت مهارت‌آموزی در استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی خیرین نسبت به جلب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام کرده است.
او فراگیری آموزش‌های مهارتی را یکی از عوامل موثر بر موتور محرک اشتغال در استان اردبیل دانست و ادامه داد: جامعه‌ای که طالب توسعه و پیشرفت است، برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت، نیاز به افراد ماهر و متخصص دارد و از این رو سرمایه‌گذاری افراد خیر در بخش‌های مختلف مهارت‌آموزی و اشتغال از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل همچنین گفت: مسئولیت اجتماعی برای افرادی که در جامعه تأثیرگذار هستند، ایجاب می‌کند که به کمک دولت بیایند و بر این اساس، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با این دیدگاه فعالیت خود را آغاز کرده تا بتواند کمک‌هایی را برای رشد و ترویج مهارت‌آموزی برای اشتغال جوانان استان ارائه کند.
او با تاکید بر تبیین خدمات ارزشمند خیرین در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مهارت‌افزایی و اشتغال افزود: اشتغال جوانان و ترویج فرهنگ کارآفرینی علاوه بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان، جلوی هدررفت منابع و مهاجرت بی‌رویه را خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.