مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ساخت پنج هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

محبوب حیدری گفت: ساخت این واحد‌ها در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته و طبق آمار بیشترین تعداد ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مربوط به شهر مشگین‌شهر با ۲ هزار و ۶۸۰ واحد و کمترین آن مربوط به شهر سرعین با ۴۸ واحد مسکونی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها در شهر‌های کوچک متفاوت بوده و در تلاش هستیم ضمن هماهنگی با اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تعدادی از واحد‌های آماده و تکمیل شده را تا پایان امسال تحویل متقاضیان دهیم.
او همچنین گفت: در همین راستا طی هفته گذشته با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ۶۰ واحد مسکونی در شهرستان خلخال تکمیل و تحویل متقاضیان شد.
حیدری با اشاره به احداث واحد‌های مسکن در قالب گروه ساخت در استان ادامه داد: ساخت ۴۳۸ واحد مسکونی در شهر گیوی، ۴۲۱ واحد مسکونی در شهر گرمی، ۴۲ واحد مسکونی در شهر جعفرآباد بیله‌سوار و همچنین هشت واحد مسکونی در شهر کلور، ۶۳۲ واحد مسکونی در پارس‌آباد، ۱۶۰ واحد مسکونی در مشگین‌شهر، ۲۰۴ واحد مسکونی در نمین، ۲۴۰ واحد مسکونی در بیله‌سوار و همچنین ۱۲۰ واحد مسکونی در شهر نیر با نظارت اداره به صورت گروه ساخت در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین ۲۷ هزار واحد مسکن در استان اردبیل خبر داد و گفت: با احتساب طرح‌های واقع در بافت فرسوده و واحد‌های خودمالکی ۴۳ هزار واحد مسکن در استان در مراحل اجرا است که با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان به‌تدریج شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این واحد‌ها در نقاط مختلف استان خواهیم بود.
حیدری در ادامه افزود: همچنین در ‏راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‏‏۲ هزار و ۳۹۰ متقاضی دارای سه فرزند در ۱۵ شهر استان ثبت‌نام ‏کردند که تاکنون به ۶۲۱ متقاضی تخصیص ‏زمین صورت گرفته و مابقی هم در دست اقدام است. ‏
او تامین آورده متقاضیان واحد‌های مسکونی و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل را از مهم‌ترین الزامات تکمیل و اجرای به‌موقع این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: عدم تامین به‌موقع منابع مالی منجر به تاخیر در اجرای پروژه و افزایش هزینه‌های تمام شده پروژه‌ها می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: واحد‌های در دست اجرا در قالب طرح نهضت ملی در بهترین نقاط ممکن شهر احداث می‌شود و با افزایش نظارت بر اجرای آن تلاش شده این واحد‌ها از کیفیت مناسب و مطلوبی برخوردار باشد.
حیدری در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از آب، برق، گاز، زیرساخت‌های آموزشی و بهداشتی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط منعقد شده و به موازات اجرای واحد‌ها زیرساخت‌های موردنیاز هم اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.