اعضای بدن ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

اعضای بدن ایثارگر اردبیلی زنده‌یاد محمدجواد سنگی متولد خلخال و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، زنده‌یاد سنگی ۲۸ ساله به دنبال خونریزی مغزی در اثر سقوط از ارتفاع در بخش آی.سی.یو جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

بر اساس این گزارش ، با وجود مراقبت‌های درمانی و با تایید علایم مرگ مغزی ، اعضای بدن وی پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی و با رضایت خانواده آن مرحوم جهت اهدا به تهران اعزام شد تا نجات بخش چندین بیمار نیازمند شود.

زنده‌یاد سنگی چهارمین اهدا کننده عضو از استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌رود که اعضای بدن وی جهت اهدا به تهران اعزام شد.

استان اردبیل در ۶ سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

دکتر سعید کریمی ، معاون درمان وزارت بهداشت سال گذشته با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.