مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زمین مورد نیاز برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت مسکن ملی در شهر اردبیل تامین می‌شود.

محبوب حیدری گفت: ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی در بهترین موقعیت شهری در دست اجراست و تاکنون برای ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر تأمین زمین انجام شده و قرار است زمین مورد نیاز برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به زودی در اردبیل تامین شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در آخرین ارزیابی، استان اردبیل رتبه اول کشور را در تولید و ساخت مسکن کسب کرده است افزود: طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های بزرگی است که با تلاش و تدبیر مسئولان کشوری و استانی مورد توجه قرار گر فته و در استان اردبیل نیز در دامنه وسیع ساخت واحد‌های مسکونی با شتاب بیشتری در دست اجرا قرار گرفته است.
به گفته او، برای تسریع و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن در ۲ سال اخیر با توجه به گستردگی ساخت واحد‌های مسکونی، ۷۰۰ هکتار به محدوده شهر افزوده شد تا روند ساخت واحد‌های مسکونی به شکل گسترده تداوم یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با تشریح روند عملیات اجرایی و میزان ثبت نام کنندگان مسکن ملی در استان افزود: پرونده ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان تایید نهایی شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی مراحل واریز وجه را انجام داده‌اند.
حیدری گفت: در سایر شهر‌ها به غیر از مرکز استان تعداد ۶ هزار و ۱۲۵ متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۵ متقاضی واریز وجه انجام داده و به چهار هزار و ۸۶۱ متقاضی هم تخصیص پروژه انجام یافته است.
او همچنین افزود: استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه بخش‌ها موفق بوده و واحد‌های تحویلی و در حال تکمیل در قالب این طرح از کیفیت بالایی برخوردار است.
حیدری از احداث یک هزار و ۴۴۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک اندیشه (پیله سحران) اردبیل خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و تامین زمین مورد نیاز عملیات اجرایی و ساخت این واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و این تعداد واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۶۹۴ واحد مسکونی در بلوک‌های ۱۰ واحدی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال اجراست.
او همچنین گفت: تعداد۴۶۰ واحد مسکونی هم به‌عنوان یکی از طرح‌های نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرک اندیشه اردبیل مراحل ساخت را سپری می‌کند.
حیدری ادامه داد: ساخت تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر در ۲۰ بلوک و در متراژ‌های ۹۵ مترمربعی توسط شرکت زرین ستون شمالغرب و همچنین ۹۰ واحد مسکونی دیگر هم توسط شرکت شاخص کارکوشا در ۹ بلوک ۱۰ واحدی و در متراژ‌های ۹۵ مترمربع در حال احداث بوده که پس از تکمیل به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.