وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۰ هزار نیروی جدید امسال وارد مدرسه می‌شوند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر به عنوان مربی پرورشی، مشاور و مربی بهداشت فعالیت می‌کنند.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ضمن تبریک به مدال آوران المپیاد نجوم گفت: دانش آموزان ایرانی با کسب ۵ مدال طلا توانستند در رقابت با ۵۳ کشور رتبه اول را به دست بیاورند که اهمیت بسیاری دارد.

 وی با بیان این که اقدامات تربیتی، علمی و برنامه‌ریزی در سازمان‌های مختلف انجام شده است، افزود: با این اقدامات دانش آموزان المپیادی پایبند به جمهوری  اسلامی ایران خواهند بود.

او با بیان این که نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه وزارت آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: دانش‌آموزان المپیاد محصول معلمان و مدیران مدارس هستند در همین راستا باید به شان و منزلت معلمان توجه کرد.

کاظمی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش مخاطبان بیش از ۵۰ درصدی دارد؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید شایسته گزینی کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آستانه بازگشایی مدارس است و این پروژه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اولویت این وزارتخانه است که همه ارگان‌ها را درگیر می‌کند؛ اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش ۱۴ پروژه دارد که تا مهر باید اتمام یابد. در مهر شور و نشاط در سطح کشور ایجاد می‌شود و فعالیت دانش آموزان تغییر می‌کند.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی بود که این چالش رفع شده است و مشکل جدی نیست.

کاظمی با بیان این که  یک اتاق برای بررسی موضوعات مختلف ایجاد شده است؛ ادامه داد: اجرا و انجام سند هفتم از اولویت‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش است.

او با اشاره به این که کارآمد کردن نظام تعلیم و تربیت از اولویت‌های بعدی این وزارتخانه است تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش  برنامه‌های مخصوصی برای هوش مصنوعی، متاورس، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد و باید سواد هوش مصنوعی را به دانش آموزان دهد. وزارت آموزش و پرورش باید نیازهای این موضوع را شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان این که ما باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا مشکلات وزارت آموزش و پرورش رفع شود؛ افزود: ما علاوه بر مولد سازی باید از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از مسائل  و معضلاتی که آموزش و پرورش با آن روبرو است کمبود فضای آموزشی است؛ در حال حاضر سرانه آموزش کشور حدود ۵/۲۸(۵/۳) است که  با استاندارهایی که در نظر گرفته شده این مشکلات رفع خواهد شد. 

او ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در امر ساخت مدرسه بسیار کمک کردند. از مولد سازی خود وزارت آموزش و پرورش می توان برای کاهش کمبود فضای آموزشی استفاده کرد.

وی با بیان این که مدارس کانکسی در حال ساماندهی هستند؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش هنرستانی را در کنار کارخانه‌ها ایجاد کرده‌ است.

کاظمی با بیان این که امسال حدود۸۰ هزار نیرو وارد مدرسه می‌شود؛ افزود: از این تعداد حدود ۱۹ هزار نفر در بخش کیفیت بخشی، مربی پرورشی، مشاور و مربی بهداشت وارد مدارس کشور می‌شوند. همچنین از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: چالش‌های در رتبه بندی وجود دارد که ما درصدد رفع آن هستیم.

کاظمی با بیان این که ما نظرات و اعتراضات والدین را به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسانیم، تصریح کرد: تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور قانون بوده و در شورای عالی فرهنگی مصوب شده است و به مجلس مربوط نیست اما ما اعتراضات را به شورا خواهیم رساند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما تمام اعتراضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بررسی خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار