یک شرکت دانش‌بنیان با تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، زمینه کاهش خام فروشی و حرکت به سمت زنجیره‌های پایین دست را فراهم کرده است.

یک شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۸۷ با هدف بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی تولید انواع جاذب‌ها، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی پرمصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین ارائه خدمات مهندسی مرتبط تاسیس شد.

کارخانه این شرکت واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز در چهار فاز برنامه‌ریزی شده که در فاز نخست با استفاده از خطوط تولید تمام اتوماتیک (Bead & Pellet) و خط تولید دستی (Pan Granulator) و همچنین نیروی انسانی آموزش دیده، از سال ۱۳۹۴ موفق به تولید انواع مولکولارسیو (Type A & X) و آلومینای فعال شده است؛ که باتوجه به ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن در سال امکان تولید و تحویل کالا‌های سفارش‌گذاری شده در کوتاه‌ترین زمان فراهم شده است.

فاز بعدی توسعه خطوط تولید شرکت نیتل پارس، افتتاح خط تولید تمام خودکار مواد ضد کف (آنتی فوم) با ظرفیت تولید سالیانه سه هزار لیتر بوده که با بهره گیری از تکنولوژی تولید به روز و نیروی انسانی آموزش دیده موفق به تولید محصول با کیفیت قابل قبول شده است.

فرشید نوربخش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه کاتالیست‌ها در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نقش موثر دارند، اظهار کرد: یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین موادی که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاتالیست است.

به گفته او، طرح تولید کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) توسط این شرکت با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی، تولید انواع جاذب‌های غربال مولکولی، تولید انواع کاتالیست‌ها و جاذب‌های خاص، تولید انواع آلومینای فعال، آلومینای تقویت شده، آلومینای کامپوزیتی و پودر آلومینای فعال، تولید آنتی فوم پایه سیلیکونی، ارائه خدمات آزمایشگاهی جهت آنالیز انواع جاذب ها، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی و ارائه خدمات مهندسی جهت واحد‌های جذب سطحی و کاتالیستی از جمله فعالیت‌های شرکت تولیدی مهندسی نیتل پارس خواند.

نوربخش به تشریح محصولات تولیدی این شرکت پرداخت و گفت: مولکولارسیو، مولکولارسیو 3A، مولکولارسیو 4A، مولکولارسیو 5A، مولکولارسیو 13X از جمله محصولات دانش‌بنیان شرکت است.

به گفته او، نم زدایی از جریان‌های گازی و مایع هیدروکربنی و غیر هیدروکربنی، خشک کردن گاز‌های مبرد، نم‌زدایی از حلال‌ها و الکل‌ها از قبیل، متانول، اتانول و ...، خشک کردن مونومر‌های واکنش پذیر مانند الفین‌ها، نم زدایی در صنایع رنگ و پلاستیک، تولید اکسیژن با خلوص بالا از هوا در فرآیند جذب با تناوب فشار PSA، حذف CO2، CO، H2S و ترکیبات مرکاپتان از جریان‌های گازی و مایع هیدروکربنی، جداسازی ترکیبات ایزو و نرمال پارافین در برش‌های مختلف نفتی، نمزدائی از گاز‌های صنعتی، حذف CO2، CO و رطوبت از گاز‌های صنعتی و هوا واحد‌های ASU و حذف CO2 از جریان‌های گازی و مایع هیدروکربنی از جمله کاربرد‌های محصولات دانش‌بنیان شرکت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار