معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه در راستای سلامت مردم مکلف به شناسنامه دار کردن واحد‌های تولیدی شده است تا محصولات تولیدی قابل رصد باشد.

 مریم جلیلی مقدم در آیین بهره برداری از طرح‌های گلخانه‌ای همدان گفت: یکی از مصادیق فرموده رهبر معظم انقلاب که امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، توسعه کشت گلخانه‌ای است.

او گفت: اقلیم و به تناسب آن آفات و بیماری‌ها در حال تغییر است بنابراین شیوه و دستورالعمل‌های سابق برای کنترل آفات جوابگو نیست.

 رئیس سازمان حفظ نباتات کشور  یکی از راه‌های مدیریت تغییر اقلیم را توسعه گلخانه‌ها دانست و گفت: به سلامت مردم در برنامه هفتم توجه شده است که در این راستا وزارت جهاد مکلف به شناسنامه دار کردن همه واحد‌های تولیدی شده است.

جلیلی مقدم با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی بر تولید محصول سالم، توسعه گلخانه‌ها و کنترل بیولوژیک تاکید دارد گفت: باید به سمت کاهش استفاده از سموم و کنترل بیولوژیک پیش رفت تا محصول سالم تولید و به دست مردم برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: ۹۹ طرح این حوزه به ارزش چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هفته دولت آماده بهره برداری است.

رضا بهراملو گفت: یک هزار میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات به واحد‌های تولیدی پرداخت شد که ۸۰ درصد آن توسط بانک کشاورزی است.

او گفت: بهره برداری از این تعداد طرح یک هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است و یک هزار و هشت خانواده از این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: عمده طرح‌های آماده بهره برداری بخش کشاورزی مربوط به بخش آب و خاک، سیستم آبیاری نوین، بند‌ها و استخر‌ها است همچنین ۱۷ طرح مربوط به باغبانی و گلخانه، ۱۷ طرح شیلات و آبزی پروری مابقی منابع طبیعی، دام و طیور و امور اراضی است.

بهراملو گفت: بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرستان ملایر با ۱۹ و کبودرآهنگ با ۱۷ طرح است.

او گفت: با توجه به بحران آب آشامیدنی، اجرای الگوی کشت نیاز استان بود که در این راستا همدان پایلوت اجرای طرح الگوی کشت شد که یکی از این آیتم‌های بهره وری و الگوی کشت و ایجاد گلخانه‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدانگفت: ۲۰ سال گذشته ۲۰۲ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده در حالیکه ۲ سال گذشته ۳۰۹ هکتار زمین تعیین کاربری و آماده اجرا و ۷۰ هکتار گلخانه به بهره برداری رسید.

او گفت: ۶۱ درصد تسهیلات به گلخانه اختصاص داده شد که نشان از در اولویت بودن این حوزه است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار