نماینده همدان و فامنین گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای به منظور کمک به حفظ و ارتقای امنیت غذایی و صرفه جویی مصرف آب در نقاط مختلف کشور باید ایجاد شود.

 حمیدرضا حاجی بابایی در آیبن بهره برداری از طرح‌های حوزه کشاورزی در شهرستان همدان گفت: کمبود آب یک بحران جدی در سطح ملی است که باید با تمهیدات ویژه از جمله توسعه گلخانه‌ها آنرا مدیریت کرد.

 او گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای باید با حمایت‌های دولت و استفاده از توان بخش خصوصی به منظور کمک به حفظ و ارتقای امنیت غذایی و صرفه جویی مصرف آب در نقاط مختلف کشور ایجاد شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب صرفه جویی آب داشته باشیم.

حاجی بابایی گفت: ۸۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در این بخش می‌توان بر چالش کم آبی فائق آمد.

او گفت: دولت و مجلس دنبال کار و تلاش برای رفع همه مشکلات را حل کنند، دولت چهاردهم وزیر جهاد فعال و خوش ذوق برای پیشبرد اهداف این وزارتخانه انتخاب و معرفی کرده است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امسال در برنامه بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای الگوی کشت پیش بینی شده با این قول که همدان پایلوت این طرح شود و رقم خوبی برای این پایلوت شدن همدان بپردازند.

حاجی بابایی گفت: همدان در زمینه توسعه گلخانه‌ها خوب کار کرده با این وجود باید تلاش کرد تا امسال در الگوی کشت و رشد گلخانه‌ها رکورد بزنیم و بر اساس نیاز، کشت‌ها را تغییر بدهیم..

او انتقال آب از سد تالوار به همدان را کاری جهادی دانست و افزود: در برنامه هفتم در زمینه انتقال آب راهکار‌های مناسبی اتخاذ و تبدیل به قانون شده است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار