تحلیلگر جهان عرب با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی حزب الله علیه بزرگترین پایگاه جاسوسی دنیا از آن به عنوان ضربه مهلک به اشغالگران نام برده است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در مطلبی در رای الیوم آورده با اشاره به پاسخ اولیه حزب الله به ترور «فواد شکر» آورده است: اهمیت بزرگ و بی سابقه واکنش موشکی و پهپادی حزب الله در صبح روز یکشنبه در عمق اسرائیل و قلب تل آویو، این است که اقدامات تروریستی اسرائیلی علیه رهبران و فرماندهان مقاومت لبنان و فلسطین و یمن پس از این با واکنش سریع و هزینه آور برای اشغالگران همراه خواهد بود.

این تحلیلگر با اشاره به اینکه هدف بزرگ از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی بازگرداندن بازدارندگی و ترمیم شوکت سرویس اطلاعاتی پر از سوراخ این رژیم بوده است چه شکست بزرگ در جریان عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر گذشته و چه موفقیت پهپاد‌های حزب الله لبنان در رسیدن به «گلیلوت» مقر سرویس جاسوسی نظامی اسرائیلی در قلب تل آویو، باید بگوییم که این هدف یعنی بازگرداندن بازدارندگی دور از دسترس است و تلاش برای ترمیم شوکت سرویس اطلاعات نظامی این رژیم نیز شکست مفتضحانه خورده است. خطرناکتر از آن رسیدن پهپاد‌های لبنانی به مقر فرماندهی و حمله به آن برای اولین بار و وارد آمدن تلفات و خسارات بسیار سنگین است که ممکن است در حال حاضر یا در آینده اعلام نشود.

عطوان تصریح کرد: سیاست‌های تروریستی رژیم صهیونیستی نتایج نمایشی محدودی داشته است، اما هدف اصلی یعنی اطمینان بخشی به اسرائیلی‌ها و بالا بردن روحیه آنها را برآورده نکرده است. مقاومت برای نیرو‌هایی که شهید می‌شوند، جایگزین دارد. حماس پس از ترور «احمد یاسین» بنیانگذار آن قوی‌تر شد و پس از شهادت «احمد الجعبری» فرمانده قسام، «محمد الضیف» وارد میدان شد که بزرگترین دستاورد فلسطینی و عربی علیه رژیم اشغالگر را در جریان طوفان الاقصی رقم زد.

وی افزود: دروغ و دغل‌هایی که رژیم صهیونیستی به عنوان سلاح به آن روی آورده تا شکست‌ها و ناکامی متوالی و سریع خود را پنهان کند، راه به جایی نمی‌برد، زیرا گروه‌های مقاومت در عمل و با پاتک‌های قوی و در عرصه میدان آن را رسوا کرده‌اند. دو دروغ جدید اشغالگران یکی اینکه ارتش اسرائیل اعلام کرد که اقدام پیشدستانه بزرگ با صد جنگنده اف۱۵ و اف ۱۶ ساخت آمریکا انجام داده و موفق به درهم شکستن حمله موشکی و پهپادی حزب الله در عمق اسرائیل در بامداد یکشنبه شده و هزاران موشک بالستیک حزب الله و سکو‌های آن را نابود کرده است که گواه بارز این دروغ شلیک ۳۲۰ موشک کاتیوشا به اهدافش در الجلیل اشغالی و موفقیت ماموریتش در مشغول کردن گنبد‌های آهنین بود تا مرحله دوم یعنی حمله پهپادی انجام شود و آنها بدون مانع به پایگاه گلیلوت طبق برنامه برسند.

دوم ادعای روزنامه نیویورک تایمز آمریکا درباره رصد مکالمه‌های یحیی سنوار رهبر حماس در داخل تونل‌ها با کمک سیاست‌های شنود مدرن آمریکاست، اما موفق به تشخیص موقعیت او نشده است.

این تحلیلگر نوشت: این رسوایی درباره دروغ اولی را وقایع میدانی تایید کرد. سانسور رسانه‌ای برای مخفی کردن شکست در برابر پهپاد‌های حزب الله شاهدی بر دروغ اولی است. اما درباره دروغ دوم رصد سنوار در تونل‌ها نیز موضوع جدیدی نیست و تکرار خسته کننده‌ای است که احدی را گول نمی‌زند. اگر رصد آمریکایی موفق به ثبت صدای سنوار شده پس چرا مکانش را تشخیص نداده است؟ کی گفته که او زیر زمین است؟ کدام زمین؟ طول تونل‌های حماس بیش از ۵۰۰ کیلومتر طبق برآورد‌های آمریکایی است.

عطوان بیان کرد: سیاست ترور شکست خورده و نتایج معکوس به همراه داشته است نه فقط به خاطر اینکه سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیلی عقب مانده یا شکست خورده و برتری خود را از دست داده است؛ بلکه به خاطر اینکه مقاومت عربی و اسلامی از حیث اطلاعاتی به شکل گسترده طی سالیان اخیر پیشرفت کرده است. بقای سنوار چه زیر زمین و چه روی زمین بزرگترین شکست برای اشغالگران است.

وی در پایان گفت: بمب‌های آمریکایی سنگرشکنی که تونل‌هایی در عمق ۵۰ متری زیر زمین نابود می‌کنند و همه سرویس‌های جاسوسی بسیار پیشرفته نتوانسته اند مکان سنوار را بیابند آیا سیستم‌های شنودی که درباره توان آن اغراق شده است این کار را می‌توانند انجام دهند؟ سنوار طبق اطلاعات موثق حداقل دو سال است که از تلفن استفاده نمی‌کند و همه جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی و عربی مبهوت زیرکی و حس امنیتی بسیار قوی او هستند و دچار سرگیجه شده و خواهند شد، زیرا او مشغول مدیریت جنگ است و مایل نیست که خود را مشغول مذاکرات مضحکی کند که آن را دام و توطئه و دامی برای مقاومت و تلاش شکست خورده‌ای برای بر باد دادن پیروزی و پایداری می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
گروه مقاومت باید بدونند که نوکر تک تک ملت ایرانند باید بهتر از قبل عمل کنند پول که مفت بدست نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
متاسفانه شخصی که شما بعنوان کارشناس نام میبرید زیاد شخص آگاه و به روزی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
عصر ارتباطات است مردم همه چیز را دقیق میدونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
مرگ بر امریکا تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
اولین دشمن گنبد آهنین این که مجبور است بارها دیده شود و هرچیزی که زیاد ببینی نقطه ضعفش هم می‌بینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
بقیه را نمیدونم

ولی اینی که تو تصویر نشون داده یک اسباب بازی بیش نیست !
یک پهبادرها کردی یک هفته شانتاژ میکنی ؟
ول کنید اقا
مردم منطقه را به روز سیاه نشوندید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
فقط پدافند ها را بزنید
تا از 100 تا موشک 90 تاش به هدف بخوره
نه 10 تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
ی راکت کاتیوشا ۲۰۰۰دلاری مفرستن اونا با ی موشک ۲میلیون دلاری میزننش اتفاقا حزب الله مواظب گنبد آهنین هست که آسیب نبینه بابا یکم فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
زدن تجهیزات که دستاورد به حساب نمیاد. مگه پولش چقدر میشه؟ دوباره نصب میشه. هیچی به هیچی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
بسیاری از تحلیلگران می گویند این پایگاه در عمق زمین قرار دارد بنظر شما این مطلب می تواند واقعیت داشته باشد با توجه به میزان تخریبی که پهبادها در مقایسه با مثلا یک سلاح سنگرشکن داشته باشد. به هر حال عبور از این همه سامانه ضدهوایی هم مشکل هست که خودش کار بزرگی هست.
آخرین اخبار