رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان دوره‌های مختلف توانمندسازی را برای ارتقای سطح علمی اساتید برگزار می‌کند.

رجبعلی بروزیی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که دانش آموزان ۶ ساحته به معلمان ۶ ساحته نیاز دارند؛ گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان ۶ ساحته به معلمان ۶ ساحته نیازمند است؛ به همین علت دانشگاه فرهنگیان اساتید ۶ ساحته برای تربیت دانشجو معلمان را جذب می‌کند.

وی با بیان این که اساتید دانشگاه فرهنگیان معلمان مدارس را تربیت می‌کنند؛ افزود: دانشگاه فرهنگیان برای جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه مراحل خاصی از جمله مصاحبه علمی و عملی، رزومه کاری، بررسی مقاله‌های علمی و معتبر اساتید را انجام می‌دهد.

او با بیان این که دانشگاه فرهنگیان علاوه بر انواع مصاحبه‌ها دوره‌های مختلف توانمندسازی را برای ارتقای سطح علمی اساتید برگزار می‌کند؛ ادامه داد: برای وزارت آموزش و پرورش سطح سواد اساتید و معلمان بسیار مهم است؛ در همین راستا حضور اساتید در دوره‌های توانمندسازی اجباری و ضروری است.

وی با بیان این که آیین نامه ارتقای دانشگاه فرهنگیان در حال بازنویسی است؛ تصریح کرد: اساتید علاوه بر شرکت در دوره توانمند سازی در صورت برگزاری آزمون باید نمرات لازم را کسب کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اساتید دانشگاه برای تربیت معلمان ۶ ساحته باید نیاز‌های دانش آموزان و جوانان امروزی را شناسایی کرده و بر اساس آن خود را به روز کنند.

بروزیی با بیان این که سال گذشته تعداد زیادی از معلمان بازنشسته و تعداد کمی نیز از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند؛ افزود: سال گذشته چندین آزمون استخدامی برای جذب معلمان برگزار شد؛ در همین راستا معلمان جدید الورود حین خدمت آموزش‌های لازم را دیده و در دوره‌های توانمند سازی شرکت کردند.

وی افزود: تمام معلمان موظف هستند در دوره توانمند سازی شرکت کنند؛ به همین علت ما در تابستان برای معلمان قدیمی و جدید دوره‌های توانمندسازی را برگزار می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار