تیرگیر گفت: پیش‌بینی شده در سال تحصیلی جدید میزبان حدود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر باشیم که این تعداد در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند.

علی تیرگیر مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه تمام پروژه‌هایی که برای دانش‌آموزان عادی درنظر گرفته شده و تحت عنوان پروژه مهر تعریف شده با همت فراتر برای دانش آموزان عشایر درنظر گرفته شده است گفت: چرا که معذورات دانش آموزان و مدارس عشایری نسبت به مدارس روستایی و شهری بیشتر و مقدورات آن ها کمتر است، بنابراین با یک همت و عزم راسخ‌تر و بلندتر در راستای فراهم کردن شرایط خوب برای آموزش دانش‌آموزان عشایر در مدارس عشایری در زمینه‌ها و شاخص‌های مختلف کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و تخصیص نیروی تخصصی از جمله برنامه‌های معاونت در سال تحصیلی پیش‌رو است افزود: تعدادی از همکاران از سال‌های گذشته ابلاغ مدارس عشایری داشتند و عضو آموزش و پرورش عشایری هستند که با راهکارهای مختلف از جمله جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون ماده ۲۸، شیفت و استفاده از همکاران بازنشسته این تامین نیرو انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در بحث فضا و تجهیزات کاستی‌هایی داریم ادامه داد: نیازمند بهسازی و تعمیر مدارس هستیم. سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌های درس در طرح شهید عجمیان در راستای شاداب‌سازی مدارس و فضاهای آموزشی گنجانده شده؛ سنجش دانش‌آموزان عشایر، کلاس‌بندی، سفارش کتاب درسی، آموزش پیش از ورود به پایه اول در مناطق دوزبانه و تشکیل دوره‌های فشرده  نیز صورت گرفته است.

تیرگیر با بیان اینکه تمام مقدمات، تمهیدات و کارها برای یک مهر باشکوه در کل کشور در حال انجام است عنوان کرد: در مناطق عشایری با توجه به شرایط خاص از جمله پراکنده بودن، کم جمعیت بودن و سبک زندگی، برنامه‌ها به صورت ویژه دنبال می‌شود تا سال تحصیلی جدید شاهد یک دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مناطق عشایری نباشیم و یک آموزش و پرورش و یک نظام تعلیم و تربیت با کیفیت برای این دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در سال تحصیلی جدید میزبان حدود ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر باشیم گفت: این تعداد در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم پیش بینی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار