ترامپ با انتقاد از عدم حضور هریس در سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، گفت او از اسرائیل متنفر است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل موضعش در قبال اسرائیل-فلسطین انتقاد کرد و او را به نفرت از اسرائیل و مسئول حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر متهم کرد.

پس از اینکه هریس در سخنرانی اصلی در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بر حمایت خود از اسرائیل تاکید کرد، دونالد ترامپ این اتهامات را در انبوهی از پست‌های آخر شب در پلت فرم اجتماعی خود مطرح کرد.

ترامپ در یک پست نوشت: او از اسرائیل متنفر است - حتی برای سخنرانی نتانیاهو در کنگره حاضر نمی‌شود! 

او در پست دیگری ادامه داد: او باعث حمله ۷ اکتبر شد. 

ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به شدت به دنبال معرفی خود به عنوان کاندیدای طرفدار اسرائیل بوده و مدعی است که او «بهترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ برای اسرائیل» است و هر یهودی که به دموکرات‌ها رای می‌دهد «از دین خود متنفر است».

در همین حال، هریس با خشم فعالان طرفدار فلسطین که برای آتش‌بس غزه و تحریم تسلیحاتی اسرائیل تلاش می‌کنند، مواجه شده است.

او در پست دیگری نوشت: جنگ روسیه/اوکراین اگر من رئیس جمهور بودم هرگز شروع نمی‌شد. او فرستاده شد تا جلوی آن را بگیرد، پوتین سه روز بعد حمله کرد.

ترامپ پیش از سخنرانی پذیرش نامزدی هریس در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها اعلام کرد که تفسیر «بازی با بازی» او درباره سخنرانی اش «عادلانه، اما انتقادی» خواهد بود.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در بخش دیگری نوشت که او هدف پیگرد سیاسی با انگیزه‌های سیاسی است که توسط رئیس جمهور جو بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس آغاز شده است.

اظهارات ترامپ در پاسخ به ادعا‌های هریس در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها (DNC) بیان شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر، روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی را زندانی خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق همچنین رقیب خود را به دلیل سیاست‌های اقتصادی و مهاجرتی‌اش مورد انتقاد قرار داد و او را اینگونه توصیف کرد که «همه هیچ اقدامی نمی‌کنند».

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا پبشتر به فاکس نیوز گفت که او هنوز «هیچ ایده‌ای» ندارد که نامزد مستقل رابرت کندی جونیور از او حمایت کند یا خیر.

ترامپ اظهار داشت که با کندی رابطه بسیار خوبی دارد و مدعی شد که او نامزد مستقلی است که انتظار می‌رود از رقابت‌ها کناره گیری کند. نامزد حزب جمهوری‌خواه تاکید کرد که می‌داند کندی قرار است فردا سخنرانی کند و افزود که امکان ملاقات این دو وجود دارد.

ترامپ و کندی هر دو قرار است روز جمعه در آریزونا سخنرانی کنند و طبق برخی گزارش‌های رسانه‌ها، انتظار می‌رود که دومی از رقابت‌ها خارج شود و از دیگری حمایت کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار