رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند نخست وزیر اسرائیل با مقامات دستگاه اطلاعاتی خود اختلاف عمیق دارد و آنان را به ضعف در مذاکرات متهم می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به برخی مقامات سیاسی رژیم گفته است که تیم مذاکره‌کننده صهیونیست «ضعیف» بوده و «دائما به دنبال مصالحه در مذاکرات است». 

به گزارش تایمز اسرائیل، گفته می‌شود که نتانیاهو با مذاکره کنندگان کلیدی از جمله «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «رونن بار» رئیس شاباک و «نیتزان آلون» نماینده ارتش اشغالگر تضاد عمیقی دارد و بار‌ها آنان را به خاطر آنچه «ضعف» می‌خواند سرزنش کرده است. اما این بار گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که نتانیاهو چنین انتقاداتی را با دیگر مقامات سیاسی نیز در میان گذاشته است.

این گزارش خاطر نشان می‌کند که انتقاد نتانیاهو از مقامات امنیتی صهیونیست تعجب‌آور است، زیرا او برای مدیریت جنگ به دستگاه امنیتی وابسته است. 

در ادامه این گزارش ادعا شده است که در گفتگوی شب گذشته نتانیاهو با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون او مسئله «کریدور فیلادلفی» نیز مطرح شده و در بحث‌ها نقش محوری داشته است. این گزارش می‌افزاید که نتانیاهو امروز (پنجشنبه) مذاکره‌کنندگان را با نقشه‌های به روز شده‌ای به قاهره فرستاد که حاکی از کاهش استقرار نظامیان صهیونیست در امتداد کریدور فیلادلفی است. 

کریدور فیلادلفی، یک منطقه حائل غیرنظامی ۱۴ کیلومتری در امتداد مرز بین نوار غزه و مصر است که یکی از بحث‌برانگیزترین موارد در مذاکرات آتش‌بس بوده است. رژیم صهیونیستی که در ماه مه کنترل کامل منطقه حائل را به دست گرفته، نیرو‌های اشغالگر خود را در آن مستقر کرده است. 

پیش از این نیر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که اصرار رژیم صهیونیستی برای استمرار حضور نظامیان خود در کریدور‌های فیلادلفی و نتزاریم مانع حصول توافق آتش‌بس شده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار