«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی بامداد جمعه گفت که نتانیاهو و وزیران کابینه اش درصدد به راه انداختن یک جنگ گسترده و تمام عیار هستند.

به نقل از شبکه الجزیره، اولمرت افزود: اسرائیل با گام‌های وسیع به سوی یک جنگ فراگیر و گسترده نزدیک می‌شود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل همگی به دنبال راه انداختن این جنگ هستند.

وی اضافه کرد: نتانیاهو نمی‌خواهد که گروگان‌های اسرائیلی برگزردند و مذاکرات در یک مرحله از هم فرومی پاشد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب فاش کرد که بنیامین نتانیاهو به مسؤولان اسرائیلی گفته که وی به تنهایی در برابر تیم مذاکره کننده با حماس و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی خواهد ایستاد.

این شبکه در ادامه گزارش داد: نتانیاهو به مقامات اسرائیلی گفته که هرگز تسلیم خواسته‌هایی که به اذعان وی امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد، نخواهد شد.

نتانیاهو در ادامه ادعا‌های خود به مقامات اسرائیلی گفته که هیأت مذاکره کننده اسرائیل با حماس به دنبال دادن امتیاز به حماس است، درحالی که وی (نتانیاهو) متعهد به رعایت منافع اسرائیل است.

همزمان نیز روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که گفتگو‌ها در سطوح مختلف به عنوان بخشی از مذاکرات سخت همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که خانواده اسرای اسرائیلی در غزه اعلام کردند که نتانیاهو باید به سخنان فرماندهان دستگاه‌های امنیتی گوش دهد و معامله برای تبادل اسرا با حماس را امضا کند.

مانع تراشی نتانیاهو برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس تازگی ندارد، وی در طول این ۱۰ ماه گذشته بار‌ها و بار‌ها مانع از توافق تبادل اسیر با جنبش مقاومت شده است و در واقع همه روزه خانواده اسرای اسرائیلی به همراه دیگر شهرک نشینان تظاهرات اعتراضی علیه نتانیاهو و کابینه وی به عنوان اخلالگران در روند توافق با حماس را برگزار می‌کنند و بی بی را مسؤول اصلی کشته شدن اسرای خود درغزه می‌دانند.

از سوی دیگر «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که بلینکن روز پنجشنبه به وقت محلی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در مورد مذاکرات آتش بس گفتگو کرده است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: وزیر خارجه آمریکا و امیر قطر درباره «تلاش‌های مستمر برای مذاکره پیرامون توافق آتش‌بس که رنج مردم فلسطین را کاهش می‌دهد و آزادی گروگان‌ها برای بازگشت به خانواده‌هایشان را تضمین می‌کند» گفتگو کردند.

پاتل ادامه داد: آنها تاکید کردند که هیچ طرفی در منطقه نباید اقدامی انجام دهد که تلاش‌ها برای دستیابی به توافق را تضعیف کند و از دور بعدی مذاکرات در قاهره استقبال کردند.

به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن از نقش امیر قطر در میانجیگری بین حماس و اسرائیل قدردانی کرد.

وزیر خارجه آمریکا و امیر قطر همچنین درباره ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در سودان گفتگو و بر اهمیت اجازه دسترسی بشردوستانه بدون مانع به غیرنظامیان سودانی تاکید کردند.

نشست دوحه قطر روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و اسرائیل برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا نیز در نهمین سفر منطقه‌ای خود از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منطقه خاورمیانه، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و قطر سفر و با مقامات اسرائیل و نیز رهبران دو کشور مصر و قطر به عنوان میانجیگیران آتش بس میان اسرائیل و حماس دیدار و گفتگو کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای بعنوان بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آتش بس غزه در دوحه "جدی و سازنده" و در فضای مثبت انجام شد و ادامه مذاکرات هفته آینده در قاهره مصر انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
اولمرت اینهایی که در این تصویر میبینید دیگر وجود خارجی ندارند برو دنبال سوژه دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
شما صهیونسم یهودی وآمریکاییهای بی عقل از نظر دنیا بی اعتبارید اینها همش زور خوابیده است هر چی حرکت کنید عصای موسی بیشتر فرو میرود
آخرین اخبار