مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از کمک میلیاردی خیران و مردم در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای رفع بحران‌های زیست محیطی خبر داد.

محمد شعاعی با اشاره به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌تواند در رفع بحران‌های زیست محیطی کشور اثرگذار باشد، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به وزیر جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان محیط زیست ابلاغ کرده است که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را طی یک برنامه‌ریزی چهار ساله دنبال کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی، نهادها، خیرین و مردم استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کمک‎های شایانی داشته‌اند و تلاش ما این است که این کمک‌ها بیشتر و بیشتر شود و ظرفیت‌های مختلف استان پای کار بیایند.

شعاعی  از استمرار تلاش‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خبرداد و گفت: سهم استان قم کاشت هشت میلیون درخت است که در راستای تحقق این سهم تا به امروز مردم و خیرین بیش از ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: خیرین و مردم استان طی سال گذشته در عرصه تولید نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیش از ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در قالب‌های تامین نهاده، تامین کود، تامین کامیون، حقوق کارگر و ... هزینه کرده‌اند.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء نیز برای کاشت نهال در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال در قالب کاشت، مراقبت و آبیاری هزینه کرده است.

شعاعی تصریح کرد: انجمن نذر طبیعت نیز که تمام هزینه‌های فعالیت خود را از خیرین تامین می‌کند، در بخش نواران ورود کرده و متولی مراقبت و آبیاری از نهال‌‎های کاشته شده در این حوزه شده است.

برچسب ها: کمک خیران ، کاشت درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار