مقامات ارشد چین و روسیه بار دیگر بر گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو باعث گردش روسیه به شرق و نزدیکی این کشور به چین شد. پکن نیز با هوشمندی و به دلیل منافع استراتژیک تعامل خود را با مسکو افزایش داده و به کاهش آسیب‌های به روسیه در برابر تحریم‌های غرب کمک کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت چین، لی کیانگ، نخست وزیر چین در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در کاخ کرملین دیدار و گفتگو کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی دولت چین، لی کیانگ اعلام کرد پکن علاوه بر آنکه خواستار همکاری در زمینه‌های سنتی پیشین با روسیه است، آمادگی دارد با این کشور در مناطق نوظهور نیز همکاری داشته باشد. 

وی در این دیدار خاطر نشان کرد: توسعه پایدار روابط میان چین و روسیه نه تنها در راستای منافع دو کشور است بلکه به صلح، ثبات، و رفاه منطقه و جهان نیز کمک می‌کند. ما خواستار توسعه روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌های سودمند هستیم. پکن آمادگی دارد از نوآوری‌های علمی، فناوری، و صنعتی در تقویت همکاری‌های دوجانبه با روسیه استفاده کند. 

لی کیانگ پس از دیدار با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه و ریاست مشترک بیست و نهمین نشست منظم میان روسای دولت چین و روسیه با پوتین دیدار کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: روسیه ، چین ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار