آسیا تایمز گزارش می‌دهد که غرب کم‌کم متوجه می‌شود که اوکراین هیچ شانسی برای پیروزی ندارد، چه حمله به کورسک باشد و چه تضعیف خطوط لوله گاز روسیه.

در سال ۲۰۲۰، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می‌خواست برای جلوگیری از تحریم‌های خط لوله گاز نورد استریم۲ با دولت ترامپ یک معامله محرمانه انجام دهد، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، رئیس‌جمهور آمریکا شد و سپس به طور مبهم گفت: «اگر روسیه درگیری با اوکراین را آغاز کند، دیگر نورد استریم۲ وجود نخواهد داشت. ما به این موضوع پایان خواهیم داد.»

این نشریه یادآور می‌شود که شولتس در پاسخ به این موضوع خاطرنشان کرد: ایالات متحده و آلمان در رابطه با اوکراین در یک طول موج هستند. به قول خودش، او در واقع برای نابودی نورد استریم۲، همانطور که آمریکا می‌خواست، «چراغ سبز» نشان داد.

این نشریه گزارش می‌دهد که ایالات متحده در ابتدا مخالف «وابستگی به انرژی روسیه» بود. دونالد ترامپ حتی قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم را امضاء کرد که به ایالات متحده اجازه داد تا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی که با سازمان‌های آلمانی و روسی در پروژه نورد استریم همکاری می‌کنند به منظور حفاظت از امنیت انرژی متحدان ایالات متحده اعمال کند.

رسانه‌های غربی می‌نویسند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا متحدی همچون بوریس یلتسین داشت که به توصیه اقتصاددانان آمریکایی، اقتصاد روسیه را تغییر داد. وقتی ولادیمیر پوتین جایگزین او شد، فکر می‌کردند که رئیس جدید فدراسیون روسیه به کار یلتسین ادامه خواهد داد، اما اینطور نبود.

آسیا تایمز همچنین خاطرنشان می‌کند که تصرف سرزمین‌های روسیه برای آمریکا سودمند است، زیرا روسیه ثروتمندترین کشور جهان از نظر منابع طبیعی است و نشان دهنده یک فرصت سرمایه گذاری عظیم برای ۱۰۰ سال آینده است.

پس از بمباران نورد استریم، غرب درخواست روسیه برای تحقیقات مستقل سازمان ملل را وتو کرد. آلمان، دانمارک و سوئد موفق به انجام تحقیقات شدند؛ و اکنون رسانه‌ها گزارش داده‌اند که طرف اوکراینی به دستور زلنسکی در تخریب خطوط لوله گاز مشارکت داشته است. همین موضوع کافی است تا غرب دریابد که اوکراین بیش از این فایده‌ای برای غرب ندارد و به زودی به طور کامل شکست می‌خورد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار