به گفته مدودف تصمیم کی‌یف برای آغاز حمله به خاک روسیه به نفع مسکو بوده است، زیرا دیگر نمی‌توان آن را برای مصالحه به خاطر صلح تحت فشار قرار داد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی حملات اوکراین به منطقه کورسک روسیه را بار دیگر محکوم کرد و گفت که تصمیم کی‌یف برای آغاز حمله به خاک روسیه به نفع مسکو بوده است، زیرا دیگر نمی‌توان آن را برای مصالحه به خاطر صلح تحت فشار قرار داد و روسیه از تله مذاکره رها شده است.

وی در پستی در تلگرام اعلام کرد: «تا زمانی که دشمن به طور کامل شکست نخورد، دیگر نمی‌شود مذاکره کرد».

مدودف تاکید کرد که وضعیت کی‌یف از این پس بدتر می‌شود، زیرا تجهیزات نظامی اوکراینی بیشتر نابود می‌شود و تعداد بیشتری از نظامیان این کشور جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که «هزینه‌های بی‌معنا» افزایش می‌یابد.

او نوشت: «هزینه‌های بی‌معنی‌تر، تجهیزات نظامی آسیب‌دیده‌تر و تابوت‌های به‌شدت بیشتر وجود خواهد داشت».

مدودف همچنین یادآور شد که متصدیان غربی آنها، عمدتاً از ایالات متحده و انگلیس، پشت اقدامات نیرو‌های اوکراینی در کورسک هستند.

در ۶ اوت، نیرو‌های مسلح اوکراین به مواضع روسیه در نزدیکی نیکولایف-دارین و اولشنیا در منطقه کورسک حمله کردند.  

کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه پرونده جنایی را در چندین ماده از جمله حمله تروریستی و قتل باز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، این حادثه را یک اقدام تحریک‌آمیز در مقیاس بزرگ خواند و از مقامات مناطق روسیه خواست تا در کمک به ساکنان این منطقه مشارکت کنند.

تخلیه برخی شهرک‌های منطقه کورسک سازماندهی شد. کل کشور به شهروندانی که از مرز منطقه کورسک خارج شده‌اند کمک می‌کنند و غذا و هرچیز لازمی از ده‌ها منطقه به نقاط اسکان موقت فرستاده می‌شود.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار