سه کشور آفریقایی مالی، بورکینافاسو و نیجر در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت حمایت آشکار مقام‌های اوکراینی از «تروریسم بین‌الملل» را محکوم کردند.

سه کشور آفریقایی مالی، بورکینافاسو و نیجر در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل حمایت آشکار مقام‌های اوکراینی از «تروریسم بین‌الملل» به ویژه در «منطقه ساحل» آفریقا را محکوم کردند.

این سه کشور در نامه خود تاکید کردند: «وزرای خارجی بورکینافاسو، مالی و نیجر مخالف حمایت آشکار و مشخص اوکراین از تروریسم بین‌الملل هستند و قویا این مساله را محکوم می‌کنند.»

در ادامه این نامه همچنین این سه کشور آفریقایی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا در مواجهه با «انتخاب و تصمیم عمدی اوکراین در حمایت از تروریسم» با هدف جلوگیری از اقدامات این کشور‌ها که تهدیدی برای ثبات در منطقه ساحل یا حتی قاره آفریقاست، مسئولیت پذیری داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری تاس، شبه نظامیان در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه سال جاری میلادی واحد‌های نیرو‌های مسلح مالی واقع در منطقه شمال غرب این کشور را هدف قرار دادند که این مساله به تلفات سنگین نیرو‌های مسلح منجر شد.

نماینده اداره اصلی اطلاعات اوکراین، «آندری یوسف» از دخالت کی‌یف در حمله گروه‌های تروریستی مسلح در منطقه تینزاواتن مالی خبر داده است.

مالی و سپس نیجر از قطع روابط دیپلماتیک با اوکراین در ارتباط با حمایت کی‌یف از تروریست‌ها در این کشور آفریقایی خبر دادند.

اقدامات اوکراین در این کشور‌ها به بهانه مقابله با نیرو‌های واگنر روسیه صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار