نماینده مخالف اسکندر مومنی گفت: پزشکیان می‌خواست به جریانات سیاسی حالی بدهد نباید از وزارت کشور هزینه می‌کرد.

باقری نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری و امام راحل نهی کردند که افراد نظامی نباید در سیاست دخالت کنند. وزارت کشور ما در وزارتخانه‌ها است اینکه شخصی را از نیروی انتظامی بیاوریم به عنوان وزیر معرفی کنیم بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب نیست؟

وی افزود: آقای پزشکان باید فردا به صورت شفاف توضیح بدهد که چه شد آقای مومنی را به عنوان وزیر کشور معرفی کرد.  مگر آقای پزشکیان در انتخابات نگفت که تخصص و تعهد معیار ایشان برای انتخاب کابینه است. آیا واقعا آقای مومنی در مسائل سیاسی امنیتی تخصص دارد؟ آقای مومنی در کدام دانشگاه درس خوانده؟ نه تجربه‌ای دارد و نه علمش را.

باقری اظهار کرد: وزیر کشور باید تجربه و علم کافی داشته باشد. اگر ایشان را در وزارتخانه بگذاریم که باید مصالح سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را در نظر بگیرد چه می‌شود؟ لطفاً ببینید که آقای وحیدی چه میزان توانست در جلسات و احزاب و فعالان اقتصادی استاندار‌ها موفق عمل کند؟

وی ادامه داد: وزارت کشور چند هزار خانواده دارد؟ نمی‌شد که یکی از همین استاندار‌ها و یا معاونان آنها را به عنوان گزینه تصدی این وزارتخانه معرفی کنند؟ بعد از ۴۴ سال نتوانستیم یک وزیر کشور تربیت کنیم که بگوییم ایشان کارنامه خوبی دارد و می‌خواهیم او را به عنوان وزیر کشور معرفی کنیم. در بین دانشگاهیان یک گزینه برای انتخاب وزیر کشور وجود نداشت؟ آیا این توهین به دانشگاه‌های کشور نیست؟ ما فردا باید به مردم و کارمندان وزارت کشور پاسخگو باشیم. 

باقری بیان کرد: اگر آقای پزشکیان می‌خواست به جریانات سیاسی حالی بدهد نباید از وزارت کشور هزینه می‌کرد. مردم با امید در انتخابات ۱۴۰۳ شرکت کردند و اگر آقای پزشکیان نبود آیا این همه مردم پای صندوق‌های رای می‌آمدند؟ دقت کنید بعد از ۴ سال دوباره انتخابات داریم و به مردم نیاز داریم که دوباره در انتخابات شرکت کنند.

نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: نمی‌دانم که آقای پزشکیان کاندیدا می‌شوند یا نه یا اگر کاندیدا شوند مجدداً رای می‌آورد یا نه، اما با این نوعی که میشود کابینه قطعاً مردم ناراحت می‌شوند. کاری نکنیم که مردم در انتخابات ۱۴۰۷ با ۲۰ درصد پای صندوق‌های رای بیایند.

باقری گفت: لطفاً از همکاران ایشان سوال کنید که آقای مومنی در مدیریت‌هایی که در کارنامه دارد کدام خلاقیت را به خرج داده‌؟ وضعیت مواد مخدر در کشور چگونه است؟ وضعیت پلیس راهور چگونه است؟ ترافیک چه وضعیتی دارد؟

نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور بیان کرد: ایشان چه تضمینی می‌دهد که اتوبوسی برای وزارت کشور نیرو حمل نکنند. در سه سال گذشته مشاهده کنید که فرمانداری‌ها و استانداری‌ها چقدر نیرو از جای دیگر آوردند. ما نگران این هستیم که این اتفاق مجدداً تکرار شود. آیا روندی که آقای وحیدی داشتند قابل قبول است؟ دقت کنید که دوباره کلاه سرتان نرود. 

وی ادامه داد: من چینش این کابینه را مهندسی انتخابات ۱۴۰۷ می‌دانم. جبهه مشارکت یکی از خطرناک‌ترین تیم‌ها برای کشور است والحق و الانصاف که خسارات زیادی در سال‌های اخیر داشته است. در ثانی مراقب جریان انحرافی نیز باشید که در مجلس و انتخاب کابینت نفوذ نکند.

جریان انحرافی در این کشور خطرناک‌تر از جبهه مشارکت است. خدا شاهد است که جریان انحرافی در مجلس نفوذ دارد مواظب باشیم آنها با چه کسی رای می‌دهند که ما به آنها رای ندهیم.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: مغایرتی با قانون اساسی با قوانین جاری کشور برای نیرو‌های نظامی در بخش‌های دولتی وجود ندارد. 

وی افزود: همچنین در قانون استخدامی سپاه در مواد ۱۰۲ و ۸۷ مقررات مامور کردن آنها به دستگاه‌های دولتی را مد نظر قرار داده است آقای مومنی نیز استخدام سپاه پاسداران است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اوج فعالیت سیاسی افراد در دوران انتخابات است نیرو‌های نظامی در مشارکت و نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ضرورت استعفا دادن هم ندارند. 

او بیان کرد: شما دیدید که در انتخابات دوره دوم انتخابات دولت آقای خاتمی، آقای شمخانی با لباس نظامی در مناظرات شرکت کردند؛ لذا تاکید می‌کنم هیچ مغایرت قانونی وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار