قطع ناگهانی، غافلگیر کننده و بدون اطلاع قبلی برق در یزد طی روزهای اخیر موجب ناخرسندی مردم این شهر شده است.

گرمای طاقت فرسا و بی‌سابقه در یزد که از میانگین افزایش دما در کشور نیز در سال جاری فراتر رفته باعث افزایش ساعات استفاده شهروندان از وسایل سرمایشی شده است؛ در این روزها قطع ناگهانی و بدون اطلاع قبلی برق، مردم را کلافه کرده و علاوه بر آن احتمال خسارت به وسایل برقی شهروندان را افزایش داده است.

انتظار شهروندان این است که اگر شرکت برق مجبور به اعمال خاموشی و قطعی برق است مسوولان این شرکت قبل از آن جدول زمان بندی آن را در اختیار شهروندان قرار دهند.

قطع مکرر برق در شهر یزد که از یکساعت و گاهی تا ۲ ساعت طول می کشد، اغلب در ساعات اوج گرما رخ می دهد و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد، ناترازی مصرف و تولید را یکی از دلایل اصلی قطعی برق در شهر یزد اعلام کرد.

محمد جواد جلیلی گفت: شدت افزایش دمای هوا نیز مزید بر علت شده به گونه ای که دمای یزد، پنج درجه از میانگین ۱۰ ساله گذشته این شهر بالاتر رفته است.

وی اضافه کرد: با وجود همکاری صنایع، بخش کشاورزی و ادارات، باز هم با مشکل روبرو هستیم ضمن آنکه تداوم گرما موجب خروج اضطراری نیروگاه‌های آبی و گازی نیز شده که باعث کمبود برق و اعمال خاموشی شده است.

جلیلی اظهار داشت: در حال پیگیری از طریق وزارت نیرو هستیم تا در صورت تداوم گرما، مجوز اعلام برنامه های خاموشی به شهروندان را دریافت کنیم.

وی با این حال اظهار امیدواری کرد با کاهش شدت گرما بزودی شاهد توقف خاموشی‌ها در شهر یزد باشیم.

برچسب ها: قطع برق ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.