مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: با احداث سردخانه در استان ضایعات سیب زمینی از ۲۵ درصد به کمتر از سه درصد رسیده است.

حسن محمدی افزود: در دهه ۸۰ استان همدان با دارا بودن هشت فقره سردخانه و با ظرفیت ۳۰ هزار تن عملاً حرفی در بحث نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی نداشت.

وی ادامه داد: در یک دهه گذشته مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی پس از تحقیقات گسترده و اثبات لزوم احداث سردخانه به خصوص برای نگهداری سیب زمینی نهضت سردخانه سازی را در استان آغاز کرد و هم اینک همدان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی کشور معرفی شده است.


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: هم اینک ۹۷ فقره پروانه بهره برداری در زمینه سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی و با ظرفیت ۲۷۰ هزار تن و اشتغال یک هزار و ۳۱ نفر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۳.۲۴ همت برای احداث این ۹۷ واحد هزینه شده است، تاکید کرد: شهرستان بهار با ۵۸ فقره و با ظرفیت ۱۳۸ هزار تن بیشترین سردخانه دارای پروانه بهره برداری را دارد.

محمدی بیان کرد: شهرستان همدان با ۱۶ فقره و با ظرفیت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن، رزن با ۱۰ فقره و با ظرفیت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تن، نهاوند با چهار فقره و با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن، اسدآباد با ۲ فقره و با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ تن، کبودرآهنگ با سه فقره و با ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ تن، ملایر با یک فقره و با ظرفیت پنج هزار تن و در گزین با یک فقره و ظرفیت هزار تن در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی گفت: همچنین ۶۶ فقره سردخانه با ظرفیت ۲۶۸ هزار تن و با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال احداث است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: بیشترین واحد‌های در حال احداث در شهرستان بهار با ۴۴ فقره و با ظرفیت ۱۸۱ هزار تن واقع شده است.

وی از دیگر سردخانه‌های در دست احداث را در شهرستان‌های رزن با هفت فقره با ظرفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن، همدان با پنج فقره و با ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن، کبودرآهنگ با چهار فقره و با ظرفیت ۱۶ هزار تن، نهاوند با ۲ فقره و با ظرفیت ۱۹ هزار تن و ملایر با یک فقره و با ظرفیت ۲ هزار تن، تویسرکان با یک فقره و با ظرفیت سه هزار تن و درگزین با یک فقره و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن در رده‌های بعدی واقع شده اند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار