مسئول ستاد مردمی اربعین شهرستان کبودراهنگ گفت: امسال ۷ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ساماندهی شده اند که از این تعداد ۴ موکب در مسیر رفت و ۳ موکب در مسیر برگشت زائران اربعین مستقر هستند.

ابوالفضل جعفری گفت: فعالیت موکب‌های اربعین حسینی از دهم ماه صفر آغاز و تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائرین در این موکب‌ها اضافه کرد: توزیع سه وعده غذایی در هر شبانه روز و خدمات اسکان، خدمات پرشکی برپایی نماز‌های جماعت و برگزاری مراسمات عزاداری و قرائت زیارت عاشورا و اربعین در بازه‌های زمانی مشخص از اهم برنامه‌های این مواکب می‌باشد.

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی کبودراهنگ در ادامه تاکید کرد:همه این خدمات به صورت خودجوش مردمی وبا کمک و همیاری هیئات مذهبی و جامعه هیئتی شهرستان از طریق جمع آوری نذورات مردمی در حال انجام است.

جعفری در خصوص محل استقرار این موکب‌ها گفت: در بخش مرکزی کبودراهنگ ۵ موکب در روستا‌های روعان، ویان، حاتم آباد، کوریجان، و نیروگاه شهید مفتح و در بخش گل تپه و شیرین سو هرکدام یک موکب در حال خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام هستند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ موکب داری در منطقه کبودراهنگ افزود: با توجه به سبقه مذهبی وحسینی مردمان شهرستان کبودراهنگ کودکان و نونهالان از ابتدا رسم میهمان نوازی و موکب داری و عزاداری برای سید و سالار شهیدان را فرا می‌گیرند و بخش گسترده‌ای از خدمت رسانی به مردم توسط کودکان نوجوانان و جوانان انجام می‌گیرد.

 

برچسب ها: اربعین ، موکب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.