شهردار بندر کیاشهر گفت: دستگاه زباله سوز ۶۰۰ لیتری با همکاری یک شرکت فناور داخلی طراحی و برای اجرای آزمایشی در مکان موقتی راه اندازی شده است.

شهردار بندر کیاشهر گفت: برای حل معضل زباله در ۲ سال گذشته با فرهنگ سازی و اجرای تفکیک زباله از مبدا نتایج موفقیت آمیزی حاصل شد که برای تکمیل این زنجیره نیاز به امحای زباله غیرقابل بازیافت است.
مرتضی عاطفی افزود: با همکاری یک شرکت فناور داخلی دستگاه زباله سوز ۶۰۰ لیتری طراحی و ساخته شد و برای اجرای آزمایشی در مکان موقتی راه اندازی شده است. 

وی تصریح کرد: درصورت تایید سازمان محیط زیست دستگاه اصلی با ظرفیت ۸ هزار لیتر ساخته و نصب خواهد شد.

طراح و سازنده این زباله سوزهم گفت: این دستگاه در ابتدا زباله و سپس دود ناشی از آن را می‌سوزاند تا از ورود هرگونه دود آلوده کننده به محیط زیست جلوگیری کند.

سامان محمدی افزود: نمونه این دستگاه در خارج از کشور ساخته شده است وما براساس همان فناوری نمونه کامل ایرانی را تهیه و اجرا کردیم و این زباله سوز ظرفیت سوزاندن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم انواع زباله غیر قابل بازیافت را دارد.

وی اضافه کرد: آزمایش‌ها و بررسی دستگاه زیاله سوزنشان می‌دهد که دود حاصل از این سوخت آلوده کننده محیط زیست نیست و خاکستر ناشی از سوزاندن زباله نیز بعنوان مصالح ساختمانی و برای زیرسازی ساختمان کاربرد دارد.

رامین حسین زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه هم در روند راه اندازی آزمایش این دستگاه زباله سوز گفت: براساس اعلام شهرداری از ابتدای نصب زباله سوز در کیاشهر کارشناسان محیط زیست این شهرستان نظارت می‌کنند و با حضور آزمایشگاه معتمد محیط زیست همه گاز‌ها و مواد خروجی از این دستگاه سنجش می‌شود و پس از بررسی کارشناسان اجازه نصب قطعی و بهره برداری از این زباله سوز به شهرداری داده می‌شود.

بندرکیاشهر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و جزو مناطق گردشگری گیلان است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال در صورت تایید محیط زیست با نصب زباله سوز اصلی به شهر سبز یا شهر بدون زباله دفعی تبدیل شود.

 

برچسب ها: زباله سوز ، کیاشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.