مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در صورت تغییر کاربری بندر صیادی کیاشهر تالاب لاگون تخریب خواهد شد.

 امیر عبدوس درگفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شرایط جغرافیایی بندر صیادی کیاشهر گفت: آنچه که این بندر را محدود می کند واقع شدن حوضچه اسکله این بندر در وسط تالاب لاگون کیاشهر است. 
 
وی ادامه داد: اگر این حوضچه بخواهد بزرگ شود طوریکه کشتی های پهن پیکر امکان تردد در این حوضچه را داشته باشند، باید بخش زیادی از تالاب لاگون کیاشهر لایروبی و به معنای دیگر تخریب شود. 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان این مطلب که اجازه اجرای مصوبه استانی را نمی دهیم اظهار داشت: تغییر کاربری بندر صیادی کیاشهر در دومین سفر استانی هیئت دولت به استان گیلان تصویب شد اما طی این سال ها محیط زیست از اجرای آن ممانعت به عمل آورده است. 
 
عبدو‌س ادامه داد: اگر چه بندر از سازمان شیلا‌ت به سازمان بنادر و دریانوردی تحویل داده شد اما اجازه تغییر کاربری اراضی پارک ملی بو‌جاق و تغییر شکل اراضی تالا‌بی پارک داده نشده است. 
 
و همچنان بندر به همان شکل شیلا‌تی استفاده می شود. 
 
وی با بیان این مطلب که گزارش ارزیابی زیست محیطی ما اجازه این کار را نمی‌ دهد تصریح کرد: در صورتی که تغییر کاربری بخواهد رخ دهد باید به تصویب مراجع قانونی برسد این در حالیست که اولا گزارش ارزیابی زیست محیطی محیط زیست باید این امر را تایید کند که ما این کار را انجام نمی‌ دهیم و همچنین باید به تصویب کار‌گروه ملی ارزیابی زیست محیطی برسد. 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تبدیل بندر صیادی کیاشهر به بندر باری تصویب نمی شود اذعان داشت: مشاوری که روی این طرح مطالعه ارزیابی انجام داده است تبدیل بندر به بندر باری را رد کرده و در گزارش خود صرفا تبدیل بندر صیادی به بندر مسافر و شیلاتی و در واقع گردشگری مطرح شده است. 
 
عبدو‌س با اشاره به اینکه پیش بینی شده کشتی های گردشگری و تفریحی می توانند در این بندر ترکمن تردد کنند خاطر نشان کرد: این پیش بینی مشا‌وری است که از سوی سازمان بنادر و دریا نور‌دی این مطالعه را انجام داده است و اگر هم بندر با همان شرایط در کار گروه ملی ارزیابی و مطرح شود در نهایت به همین شکل خواهد بود. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کیاشهر ، تالاب ، لاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار