فرماندار رشت ضمن انتقاد از فروش متادون در برخی از عطاری‌ها گفت: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

کیا عاشوری، فرماندار رشت در ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: اعتیاد بلای خانمانسوزی است که نه تنها یک نفر بلکه همه خانواده را درگیر و به جامعه سرایت و آن را تهدید می‌کند.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان رشت کشف شده است و ۲ هزار و ۷۰۹ نفر توزیع کننده و قاچاقچی دستگیر شده اند. 

به گفته فرماندار رشت، مخدر‌های صنعتی و کاهش سن ابتلا از عوامل نگران کننده‌ای هستند که باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد، نسل جوان باید آگاه شود این آگاهی از طریق تقویت ارتباط بین جوان، جامعه و خانواده میسر می‌شود.

عاشوری بتصریح کرد: همه شهرداران باید به نگهداری کمپ ماده ۱۶ کمک کنند، ارزش و اهمیت این کار کمتر از دیگر موارد نیست، چون با کمک به این مرکز جوانان به زندگی سالم و عادی در جامعه باز می‌گردند، باید از ظرفیت موسسات مردم نهاد هم استفاده کرد.

او همچنین با بیان اینکه میانگین سنی مصرف مواد مخدر خیلی کاهش یافته و به دغدغه تبدیل شده است، گفت: برخی از ادارات دارای سالن‌های اجتماعاتی هستند که می‌توانیم این سالن‌ها را به انجمن‌ها و موسسات مردمی بازپروری معتادان اختصاص دهیم.

کیا عاشوری، فرماندار رشت

فرماندار رشت ضمن انتقاد از فروش متادون در برخی از عطاری‌ها افزود: فعالیت عطاری‌ها توسط گشت‌های بهداشتی، غذا و دارو رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

عاشوری همچنین تصریح کرد: بخشداران و نمایندگان جهاد کشاورزی در روستا‌ها هرگونه کشت یا پرورش برخی از مخدر‌ها را گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.