استاندار گیلان امروز در مراسم تجلیل از آزادگان بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات شفاهی این ایثارگران به عنوان سند زنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد.

 اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در آستانه ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به وطن در آیین تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز استان در استانداری گفت: فداکاری و ایستادگی آزادگان در برابر ظالمان حاکم آن عصر در عراق را هیچگاه آن طور که شایسته و بایسته است نمی‌توان بیان کرد و مقاومت و ایثار آنان درس بزرگی برای همه است.

او با با بیان اینکه آزادگان گنجینه‌های دفاع مقدس و سند زنده آن دوران هستند، افزود: از این رو خودباوری، ایثارگری و مقاومت آنان باید برای همه به ویژه نسل جوان و نوجوان بیان شود و مراسم ویژه خاطره‌گویی آنان برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم باید در دستور کار قرار گیرد. 

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه دلجویی از آزادگان باید بیش از پیش انجام شود، تصریح کرد: همه ما موظفیم تا این ایثارگران را ارج نهیم و قدردان تلاش‌ها، سختی‌ها، فداکاری و صبر آنان باشیم.

گیلان ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان هم در این آیین گفت: این استان دارای ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده است که هر یک گنجینه‌ای از اسرار هستند.

او همچنین از برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت در گیلان خبر داد و افزود: این یادواره در راستای برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید استان فردا با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان تصریح کرد: این استان ۴۲ آزاده شهید دارد که در دوران سخت اسارت در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

۲۶ مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی در سال ۱۳۶۹ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.