سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به فعالیت ۱۶۲ واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی دارای پروانه در گیلان، گفت: استفاده از تکنولوژی برای نگهداری هرچه بهتر و بیشتر محصولات کشاورزی و بازاررسانی مناسب آنها اهمیت دارد.

شبنم شادمان با اشاره به تولید محصولات کشاورزی با ارزش در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان رتبه خوبی در تولید محصولات کشاورزی در کشور دارد، اما اگر این محصولات با ارزش به نحو مناسبی به بازار نرسد و جلوی ضایعات آن گرفته نشود، زحمات کشاورزان به هدر می رود.

وی طرح‌های بسته‌بندی را در اولویت وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود: در سال‌های اخیر شاهد افزایش متقاضیان این بخش هستیم و سرمایه‌گذاران با آگاهی و با شناسایی دستگاه‌های جدید به سمت صنایع بسته‌بندی می‌آیند.
سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی در قالب ارائه مجوز فعالیت و پرداخت تسهیلات با بهره متناسب، عنوان کرد: در بخش صنایع بسته‌بندی محصولات با ارزش مانند برنج و کیوی و سبزی و صیفی تازه هنوز راه زیادی داریم و نیازمند همت و مشارکت مردم هستیم تا این مسیر را با سرعت طی کنیم.
وی با بیان اینکه شاهد اقدامات خوبی در بخش بسته‌بندی کیوی هستیم، گفت: بازارهای صادراتی پیش روی ماست و فرصت خوبی برای کشاورزان و سردخانه داران فراهم شده و در حال حاضر کار بسته‌بندی میوه تازه کیوی را انجام می‌دهیم؛ بسته بندی میوه پرتقال نیز در سردخانه‌های استان در حال انجام است.
شادمان بسته بندی اصولی را لازمه صادرات دانست و اضافه کرد: باید استانداردهای مربوط به کشورهای هدف را رعایت کنیم تا محصولات کشاورزی ما صادر شود و ارزآوری داشته باشد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در بخش صنایع بسته بندی باید علاوه بر مجوزهای سازمان غذا و دارو، پروانه بهره‌برداری و مجوزهای بهداشتی را دریافت کنند تا اجازه عرضه محصول به بازار را داشته باشند، گفت: در سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های بسته بندی محصول برنج در گیلان پرداخت شد.
سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نقش دستگاه‌های جدید در بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی به ویژه برنج، اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی برای نگهداری هرچه بهتر و بیشتر محصولات کشاورزی و بازاررسانی مناسب آنها اهمیت دارد.
شادمان خاطرنشان کرد: با استفاده از دستگاه ها و فرایندهای جدید بسته بندی و وکیوم برنج، مدت نگهداری این محصول افزایش پیدا می‌کند و جلوی ضایعات و فساد فیزیکی و شیمیایی آن را می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ واحد بسته بندی برنج، ۱۸ واحد بسته بندی میوه، سبزی و صیفی تازه و ۵۴ واحد بسته بندی چای از سازمان جهاد کشاورزی استان پروانه بهره‌برداری دارند، گفت: در سال جاری برای ایجاد واحدهای بسته بندی برنج، چای، خشکبار، حبوبات، میوه، سبزی و صیفی تازه ۱۰ فقره جواز تاسیس به ظرفیت اسمی ۱۶ هزار تن در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، تالش، املش و سیاهکل صادر شده است.

برچسب ها: بسته بندی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.