رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که طرف‌ها «بیش از همیشه» به یک توافق نزدیک شده‌اند، اما در عین حال تاکید کرد که هنوز به آتش‌بس دست پیدا نکرده‌اند.  

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که مذاکرات آتش‌بس غزه به پایان رسیده و قرار است هفته آینده مجددا از سر گرفته شود، خطاب به خبرنگاران گفت: «ما بیشتر از همیشه به آتش‌بس در غزه نزدیک شده‌ایم، اما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم».

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز امیدواری در این خصوص گفت: «من نمی‌خواهم چیزی را به هم بزنم. ممکن است به چیزی [موارد مشترک] دست یافته باشیم، اما هنوز به آنجا [حصول توافق] نرسیده‌ایم.» بایدن در خصوص احتمال دستیابی به یک توافق در خصوص جنگ علیه غزه و تبادل اسرا گفت: «دستیابی به این امر خیلی خیلی نزدیکتر از سه روز پیش است. پس امیدوار باشید». 

ساعتی پیش مذاکرات فشرده و ۴۸ ساعته پیرامون برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا در کشور قطر به پایان رسید. مصر، قطر و آمریکا در بیانیه مشترکی این گفت‌وگو‌ها را «جدی و سازنده» خواندند. قرار است تیم‌های فنی در طول هفته آینده روی «شکاف‌های باقی مانده» کار کنند. گفته شده نشست دیگری در این خصوص در قاهره برگزار خواهد شد.

حماس که پیش‌تر اعلام کرده بود مذاکرات را «پوششی» برای ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌داند؛ در گفت‌وگو‌ها به صورت مستقیم شرکت نکرد. «حسام بادران» عضو دفتر سیاسی حماس اواخر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادامه عملیات اشغالگران در نوار غزه مانعی برای پیشرفت در آتش‌بس است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار