دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که اجرای برنامه واکسیناسیون کودکان غزه بدون توقف جنگ ممکن نخواهد بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار ارائه «تضمین‌های ملموس» برای وقفه بشردوستانه در جنگ شد تا طی این مدت آژانس‌های سازمان ملل بتوانند برنامه واکسیناسیون کودکان فلسطینی در برابر بیماری فلج اطفال را انجام دهند.  

به گزارش رویترز، گوترش می‌گوید که سازمان ملل، آماده راه‌اندازی یک کارزار گسترده برای واکسینه کردن کودکان زیر ۱۰ سال در غزه است، اما تا زمانی که جنگ در سراسر نوار محاصره شده ادامه دارد، اجرای این برنامه «غیرممکن» است.

یک متخصص بیماری فلج اطفال سازمان بهداشت جهانی در اوایل ماه جاری در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ویروس فلج اطفال در فاضلاب شهر‌های «دیر البلح» و «خان‌یونس» غزه شناسایی شده است و این احتمال وجود دارد که ویروس از سپتامبر در گردش بوده باشد.

در حالی که رژیم صهیونیستی به بمباران ۱۰ ماهه و بی امان خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، روند واکسیناسیون در غزه تقریبا متوقف شده و دسترسی به امکانات بهداشتی تقریبا غیرممکن شده است. در همین حال، کودکان زیر ۵ سال بیش از همه در معرض ابتلا به بیماری فلج اطفال قرار دارند.  

پیش از گوترش، دو آژانس سازمان ملل (سازمان جهانی بهداشت و یونیسف) نیز خواستار وقفه بشردوستانه جنگ در غزه شدند تا کودکان فلسطینی در برابر این بیماری واکسینه شوند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار