کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: احتمالأ اسرائیل به دلیل ترس از حمله ایران آتش بس موقت در غزه را خواهد پذیرفت.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مذاکرات آتش بس میان حماس و اسرائیل اظهار کرد: این چهاردهمین نشستی است که برای حل بحران غزه برگزار می‌شود و هرچند جلسات گذشته هیچ خروجی قابل قبولی نداشت اما به نظر می‌رسد با توجه به فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا اسرائیل با یک سلسه شرایط جدید آتش بس را خواهد پذیرفت چرا که رژیم صهیونیستی بیش از این توانایی اداره میدان جنگ را ندارد.

وی افزود: با انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس ممکن است درگیری تشدید شود و در نتیجه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بیش از این جنگ را ادامه دهد.

هانی زاده متذکر شد: مقامات اسرائیل احتمال می‌دهند که ایران به زودی پاسخ کوبنده ای در قالب یک حمله نظامی به آنها بدهد در نتیجه درگیری منطقه ای افزایش پیدا خواهد کرد و لذا رژیم صهیونیستی توانایی جنگ با همه جبهه های منطقه را ندارد و از ترس این حمله سعی خواهد کرد که فعلا به صورت تاکتیکی و موقت آتش بس را بپذیرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که اسرائیل به شدت تحت تاثیر جنگ روانی ایران قرار دارد تاکید کرد: اکنون دو هفته است که رژیم صهیونیستی در انتظار حمله جمهوری اسلامی به سر می‌برد و این مساله برای رهبران این رژیم و ساکنان اراضی اشغالی مشکلات متعددی ایجاد کرده و در نتیجه نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا موقتا جریان جنگی در غزه را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
ترس حمله ایران ؟؟؟ ?
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
تحلیل ها ی آبدوغ خیاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
حدود ۱۱ ماه هست که از این تجزیه و تحلیل های آبکی زیاد می کنید . ولی واقعیت اين هست که اسرائیل نه آتش بس را قبول دارد و نه ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
خخخخخ
آخرین اخبار