وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انسداد مرز‌ها به معنای ترک مبادلات اقتصادی نیست، برنامه‌های خود را تشریح کرد.

فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (چهارشنبه ۲۴ مرداد) کمیسیون lتبوع خود، گفت: نشست امروز کمیسیون اقتصادی با بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور شروع شد و نمایندگان عضو کمیسیون مسائل و دغدغه خود را بیان کردند که مهمترین آنها شامل تعامل استانداران و فرمانداران فعلی با نمایندگان، متخصص، کاربلد و از بدنه خود وزارت کشور بودن استانداران و فرمانداران، مدیریت و توسعه مناطق مرزی بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در زمینه افزایش عوارض توسط شورا‌های اسلامی شهر و شهرداری‌ها و عدم پایبندی برخی افراد به اصول و قوانین تذکر داده و انتقاد داشتند، ادامه داد: در نشست مذکور موضوعاتی در زمینه فرمانداری‌های ویژه، قانون طرح هادی و نقشه تفصیلی مردمی بودن استانداران مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی کشور اعلام کرد که اهل تعامل است عنوان کرد: مومنی در صحبت‌های خود به موضوعاتی در زمینه همسایگان مرزی و ورود اتباع به کشور، دیوارکشی مرزها، مدیریت اتباع در کشور و مشکلات و چالش‌های آن به عنوان یک آسیب و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی کشور معتقد بود که انسداد مرز‌ها به معنای ترک مبادلات اقتصادی نیست و برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت خود را تشریح کرد، گفت: لزوم تصویب و اجرای مدیریت جامع حاشیه شهرها، حساسیت بالا در موضوع تقسیمات کشوری و لزوم دقت در آن تاکید کرد و سرمایه‌های اجتماعی را از مهمترین مولفه‌های شکل گیری دانست که باید در ملاک مشروعیت آورده شود و عنوان کرد که کارآمدی کارگزاران مدنظر قرار می‌گیرد.

مقصودی با بیان اینکه در ادامه نشست کمیسیون اقتصادی وزیر پیشنهادی نیرو نسبت به تشریح برنامه‌ها و سوابق خود اقدام کرد، گفت: نمایندگان در حضور وزیر پیشنهادی نیرو نسبت به ناترازی انرژی، آسیب زننده بودن قطعی برق واحد‌های تولیدی و آسیب زیاد آن، کمبود برق در سراسر کشور انتقاد کردند.

وی با اشاره به اینکه علی‌آبادی قانون برنامه هفتم توسعه را ملاک حرکت خود اعلام کرد و معتقد بود برای اجرای قانون به برنامه هفتم نگاه دارند تا مسائل را حل کنند، افزود: وزیر پیشنهادی نیرو بزرگترین مسئله صنعت را تامین انرژی دانست که نیازمند تامین اعتبار است و برای اینکه بتوان آن را حل کرد نیاز به اعتبار است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت نیز در کمیسیون اقتصادی حاضر شد و ناترازی حامل‌های انرژی خصوصا گاز را اساسی‌ترین موضوع دانست که رفع آن دو مولفه دارد، گفت: پاک نژاد رفع ناترازی گاز را مستلزم افزایش بخش توزیع و عرضه و بهینه‌سازی عرضه و تقاضا اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام کرد پتروشیمی‌ها ۹۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند که با قطعی برق به این حوزه آسیب شدیدی وارد می‌شود و از منابع داخلی میادین گازی باید برای توسعه استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار