کاظم جلالی گفت: ایران همیشه آماده ایستادگی در برابر هر تجاوزی است و اسرائیل پاسخ اقدامات خود را دریافت خواهد کرد.

این مقام ارشد ایران درباره احتمال کنار گذاشتن طرح پاسخ به رژیم صهیونیستی در آستانه دور جدید مذاکرات در قطر درباره آتش‌بس غزه، یادآور شد: سخنان رهبر عالی ایران درباره پاسخ خون‌های ریخته شده و رویکرد طرف ایرانی نشان می‌دهد که این پاسخ دنبال خواهد شد.

وی به خبرگزاری تاس گفت: یک پاسخ وجود خواهد داشت، اما نمی‌دانیم دقیقا چه زمانی انجام خواهد شد. در هر صورت، جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده ایستادگی در برابر هر تجاوزی است، ما به اسرائیل پاسخ خواهیم داد.

سفیر ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به این رسانه روس گفت که پیش نویس معاهده همکاری راهبردی جامع ایران و روسیه در دست بررسی روسای جمهور دو کشور است و در آینده نزدیک امضا خواهد شد.

وی توضیح داد: بخش‌های حقوقی وزارت خانه‌های خارجه دو کشور مشغول کار بر روی این پیش نویس هستند. این پیش نویس برای بررسی به نهاد‌های ریاست جمهوری ارائه شده است. به محض آماده شدن، سران دو کشور آن را امضا خواهند کرد.

پیش از این، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه به تاس گفته بود که در جریان رایزنی‌های سازنده کارشناسان بخش‌های حقوقی وزارت خانه‌های خارجه دو کشور که در ۲۱ ژوئن در مسکو انجام شد، طرفین موفق به نهایی کردن متن توافق نامه مربوطه شدند. قرار شد مراحل داخلی لازم برای آماده سازی امضای توافقنامه در ارتباطات بعدی دوجانبه در سطح عالی آغاز شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: روسیه ، اسرائیل ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار