رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال به طور متوسط ماهانه ۱۳ تا ۱۴ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ماهانه ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادرات داشتیم.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال صادرات تخم مرغ با رشد ۳ تا ۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تن برسد.

کاشانی تولید تخم مرغ مرداد ماه را ۱۰۷ تا ۱۰۸ هزار تن اعلام کرد و افزود:  با ورود به شهریور ماه پیش بینی می‌شود که تولید تخم مرغ افزایش یابد و از طرفی با نزدیک شدن به محرم و خنک شدن هوا، میزان مصرف و صادرات افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن از افزایش قیمت ذرت در بازار خبر داد و گفت: طی دو هفته گذشته  قیمت هر کیلو ذرت با افزایش ۳۰ درصدی از ۸ هزار تومان به کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که همین امر منجر به افزایش قیمت تمام شده تولید شده است.

او گفت: علی رغم افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت مواد اولیه و تعهد دولت مبنی بر همسان سازی قیمت متناسب با مواد اولیه، قیمت در ۲ سال گذشته تغییری نداشته است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار