سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از واکنش منفی اعضای این کمیسیون به گزینه پیشنهادی وزارت کار خبر داد.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دقایقی پیش جلسه با آقای میدری به پایان رسید که جلسه پرچالشی برای وی بود و مواضع گذشته آقای میدری مورد اعتراض اکثریت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: ازجمله مواضع وی مثل نامه در مجلس ششم معروف به جام زهر و برخی نطق‌ها و مواضع گذشته در سالیان قبل بود که در کمیسیون بازخوانی شد و نمایندگان نسبت به آن اعتراض و انتقاد داشتند.

رضایی بیان کرد: آقای میدری در پاسخ به نمایندگان گفت دغدغه شما دغدغه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هم بوده، اما اعتماد کردند و یک اشاره به تجدیدنظر در دیدگاه‌هایشان کردند و گفتند راهی که برای اصلاحات و آزادی رفتیم اشتباه بود و از زمان اصلاحت منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم و الگوی آزادی‌خواهی باید مطابق با واقعیات باشد همچنین باید اختلافات فکری را حل کنیم و توضیحاتی درباره گذشته خود دادند و گفتند یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی صندوق بازنشستگی است که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده است و یکی از راهکار‌ها تغییر سن بازنشستگی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آقای میدری گفت پزشکان در کشور‌ها حقوق ثابت می‌گیرند و براساس تعداد عمل حقوق نمی‌گیرند. وی آمار بیکاری را حدود سه میلیون نفر دانست و اعضای کمیسیون دغدغه‌هایشان به غیر از نامه جام زهر و مواضع گذشته، حمایت از معلولان و سازوکار برای حذف دهک‌های بالا و رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی و مسئولیت‌پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال و به‌کارگیری مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف و فعال کردن واحد‌های تولید تعطیل اعلام کردند.

رضایی در پایان گفت: در مجموع با توجه به اظهارنظر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یک واکنش منفی را به وزیر پیشنهادی کار شاهد بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مجلس شورای اسلامی متأسفانه از سال 1359 تاکنون به تعهدات خود در قبال رزمندگان، ایثارگران و هم جانبازان به‌خوبی عمل نکرده‌است چرا؟
با تشکر پیغام شما ثبت گردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
درمورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی چه برنامه ای دارند ایشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
نیروهای شرکت با رانت و بدون آزمون وارد سازمان ها شدن و حق اون تحصیل کرده واقعی رو خوردن. اگر انصاف و عدالتی وجود داره باید اخراج بشن و از طریق آزمون مثل سایر داوطلبان اگر حقشونه وارد بشن
آخرین اخبار