سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه منتشره از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس گفت: ایران در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه منتشره از سوی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت: بیانیه سران سه کشور اروپایی در حالی منتشر شده که در اثر بی تفاوتی کشور‌های غربی و حامی رژیم اسرائیل، ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی از جمله نسل‌کُشی و جنایات جنگی این رژیم علیه ملت بی‌دفاع فلسطین استمرار دارد و بی کیفرمانی مقامات صهیونیستی، وقاحت آنها در ارتکاب شنیع‌ترین جرایم و جنایات بین‌المللی را افزوده است. 

کنعانی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه گفت: در شرایطی که سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن بیش از ده ماه است که در ایجاد بازدارندگی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی ناتوان هستند، ابعاد جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ترور‌های فراسرزمینی آن در دیگر کشور‌های منطقه هر روز ابعاد جدیدی بخود می‌گیرد و در کمال تعجب هیچ اقدام عملی و موثر از سوی کشور‌های غربی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس برای توقف و یا مقابله با این جنایات مشاهده نمی‌شود. 

کنعانی افزود: بیانیه سه کشور یاد شده، بدون هیچ اعتراضی به جنایات و جرائم بین‌المللی رژیم صهیونیستی، به صورت وقیحانه‌ای از جمهوری اسلامی ایران برای عدم اقدام تنببهی و بازدارنده علیه رژیم متجاوز به حاکمیت و تمامیت سرزمینی خویش، درخواست می‌نماید. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چنین درخواست‌هایی فاقد منطق سیاسی، مغایر کامل با اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و مطالبه‌ای زیاده خواهانه است و به منزله حمایت علنی و عملی از منشاء جنایات بین‌المللی و تروریسم در منطقه و تشویق و پاداش به آمرین و عاملین ارتکاب نسل‌کُشی، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم به شمار می‌رود.

کنعانی افزود: اگر کشور‌های یاد شده واقعا بدنبال صلح و ثبات در منطقه هستند، باید برای یک بار هم که شده، در برابر جنگ افروزی و ماجراجویی رژیم آپارتاید اسرائیل بطور عملی بایستند و جنگ علیه غزه و کشتار فجیع و هولناک زنان و کودکان و شهروندان بی‌دفاع فلسطین را فورا متوقف کنند.

کنعانی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود و نیز کمک به استقرار ثبات پایدار در منطقه و ایجاد بازدارندگی در مقابل منشأ حقیقی و منبع واقعی ناامنی و تروریسم در منطقه، قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد، بی‌عملی دولت‌ها و شورای امنیت سازمان ملل در برابر وحشی‌گری رژیم سفّاک صهیونیستی و همچنین حمایت سیاسی و نظامی گسترده دولت‌های غربی از این رژیم، عامل اصلی گسترش بحران در منطقه است و البته حامیان رژیم اسرائیل باید در برابر جنایات در حال انجام و بدون حد و مرز در غزه و غرب آسیا پاسخگو باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
جناب کنعانی این امنیت ایران نیست شما الان سنگ کی را به سینه میزنید مطمئنا مردم ایران نیستند پس نگو برای امنیت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
لطفآ افغانیها را بیرون کنید امنیت کشور در خطر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اینم عوض کنید بره دنبال کارش...
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
این سه کشور بیعرضه همانهایی هستند که حتی برای امضای خودشان در برجام هم احترامی قایل نیستند و تنها زبان زور را فهم می کنند
آخرین اخبار