سخنگوی کمیسیون کشاورزی از برگزاری دومین جلسه این کمیسیون با وزرای پیشنهادی جهادکشاورزی و نیرو برای بررسی دقیق‌تر برنامه‌های آنها خبر داد.

سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره جلسات روز گذشته کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی دولت گفت: بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۲۱:۳۰ دقیقه ادامه یافت که برنامه هفت وزیر پیشنهادی در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت. 

وی اظهار کرد: از هشت صبح تا ۱۲:۳۰ برنامه آقای نوری قزلجه وزیر جهادکشاورزی که مربوط به کمیسیون تخصصی کشاورزی است به‌طور مبسوط مورد بررسی قرار گرفت البته کمیسیون نسبت به دیدگاه‌ها آقای نوری قزلجه آشنایی داشت و وزیر پیشنهادی مورد حمایت اعضای کمیسیون است همچنین قرار شد بر سر برنامه‌هایی که دارد امروز هم بحث و بررسی انجام شود.

رفیعی بیان کرد: وزیر بعدی که مورد بررسی قرار گرفت آقای صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بود که بیشتر درباره نگهداری از میراث ملی و میراث فرهنگی صحبت کرد همچنین بحث اکوتوریسم و احیای آن و بحث گردشگری کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: اینها مواردی بود که مورد مطالبه کمیسیون کشاورزی و مربوط به وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی بود. بحث صنایع دستی که بانوان در روستا‌ها آن را تولید می‌کنند و حمایت از آنها مطابق با برنامه هفتم و حمایت از تعاونی‌های روستایی زنان مورد مطالبه قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بعدی که برنامه‌هایش بررسی شد خانم فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود که راه‌های روستایی و ترمیم آنها در اولویت قرار داشت همچنین راه‌های روستایی و بحث عدم تغییر کاربری کشاورزی و حفظ کاربری اراضی که خاک و کلاس مناسب برای کشاورزی دارند مهمترین مطالبات کمیسیون کشاورزی بود که اعضای کمیسیون بر صداقت در برذامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اتفاق نظر داشتند. 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس تصریح کرد: وزیر بعدی که برنامه‌هایش مورد بررسی قرار گرفت امیر سرتیپ نصیرزاده وزیر پییشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود که در حوزه‌های مربوط به وزارتخانه متبوع خود سابقه خوبی داشتند. از طرفی مطالبات کمیسیون از وی پیرامون اطفای حریق و آتش سوزی جنگل‌ها بود همچنین بحث تامین کود عوره این وزارتخانه با توجه به امکاناتی در زیرمجموعه وزارت دفاع است می‌‎تواند کمک کند. بحث بعدی سامان‌دهی حوزه اسلحه و شکار است که نسبت به مطالباتی که کمیسیون داشت با توجه به اینکه پروانه‌های شکار محدود هستند باید این حوزه سامان‌دهی شود. 

رفیعی گفت: وزیر پیشنهادی بعدی که برنامه‌هایش بررسی شد وزیر نیرو بود که کمیسیون کشاورزی باید نظر تخصصی درباره وزیر پیشنهادی نیرو بدهد لذا برنامه‌های وی مورد بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: مهمترین نگرانی که از جانب کمیسیون مطرح شد بحث مدیریت منابع آبی کشور بود از سهم کشاورزی، آب شرب، حق تالاب‌ها، آب صنعتی و بحث بازچرخانی و بازگردانی و تحقق مصوبات برنامه هفتم که باید مهمترین اولویت این وزارتخانه باشد که این موارد در جلسه با وزیر پیشنهادی نیرو بررسی شد و امروز قرار است بخش دوم برنامه‌های آقای علی‌آبادی به صورت جزئی‌تر بررسی شود. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بعدی که برنامه‌هایش بررسی شد برنامه‌های آقای همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد بود که مهمترین علاقه کمیسیون تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری و صادرات بود همچنین بحث تامین ارز و تامین آن به صورت به‌هنگام در حوزه کشاورزی بود، چون حوزه کشاورزی حوزه توقف‌برداری نیست و سریعا باید انجام شود.

رفیعی بیان کرد: وزیر پیشنهادی بعدی که برنامه آن بررسی شد آقای دنیامالی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان بود که به صورت مفصل مورد بررسی قرار گرفت که یکی از مهمترین مطالبات کمیسیون کشاورزی حمایت از ورزشکاران ورزش‌های قهرمانی به‌ویژه بانوان ورزشکار و احیای ورزش‌های محلی و توجه به قانون جوانی جمعیت و توجه به جوانان و احیای مجمع ملی جوانان به‌عنوان یکی از مهمترین تشکل‌های مربوط به حوزه جوانی بود. 

وی ادامه داد: البته همکاران ما تجهیز ورزشگاه‌ها در حوزه‌های انتخابیه خود و یا حمایت از قهرمانان ورزشی برایشان مهم بود که آن را مطرح کردند.

رفیعی اظهار کرد: وزیر بعدی که برنامه‌هایش مورد بررسی قرار گرفت آقای عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت خارجه بود که برنامه‌های مفصلی را ارائه کردند و برنامه‌ها بر تامین منافع ملی استوار بود. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه بحث پایبندی به قانون راهبردی را مطرح کرد که از نظر کمیسیون مهم بود همچنین بحث دیپلماسی آب، محیط زیست و تامین منافع ایران از محل دیپلماسی آب مطرح شد که در رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی خارجه بود. بحث اینکه رئوس مواردی که در وزارت خارجه پیگیری خواهد کرد ناظر به مواردی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند را وزیر پیشنهادی امور خارجه آن را مطرح کردند.

وی در پایان گفت: بحث کشت فراسرزمینی و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی به جهت واردات نهاده‌های کشاورزی و صادرات برخی محصولات کشاورزی مورد مطالبه کمیسیون بود که آقای عراقچی توجه به میزان محاسبه آب را یادآور شد که نکته مهمی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار