مومنی با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بیان برنامه‌های خود ازجمله متوقف شدن ورود اتباع به کشورمان شد.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اولین وزیر پیشنهادی که امروز در کمیسیون در خدمتشان بودیم آقای اسکندر مومنی گزینه پیشنهادی وزارت کشور بود.

وی ادامه داد: در این جلسه سردار مومنی اشاره‌ای به سوابق خود داشت و دیدگاه‌هایش را تبیین کرد که وزارت کشور یک وزارت بین‌بخشی است و بسیاری از امور در قالب شورا‌های مختلف به صورت مستقیم ماموریت‌ها را انجام نمی‌دهند، بلکه وزارت کشور تقسیم‌کننده و هماهنگ‌کننده سایر دستگاه‌ها است تا سیاست‌های کشور را پیش ببرند.

نماینده مردم دشتستان بیان کرد: مومنی بر روی موضوع وفاق ملی به عنوان شعار دولت تاکید کرد و ای‌که که استفاده از افکار مختلف مدنظر است؛ اشاره‌ای داشت که کابینه مسعود پزشکیان تنها کابینه‌ای است که بیشترین استفاده را از کابینه قبل از خودش داشته است و گفت که ما در استان‌ها هم همین سیاست را داریم و ملاک اصلی ما در انتصابات، شایسته سالاری خواهد بود و شاخص‌هایی را در کارگروه‌ها تعیین می‌کنیم و ملاک‌هایی را در نظر می‌گیریم و تعدادی پیشنهاد می‌شوند و بر مشورت با مجلس و نمایندگان تاکید کرد و گفت که اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران جابه جا شوند.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور تاکید کرد کسانی که کار می‌کنند، به کار خودشان ادامه خواهند داد و کارآمدی هم مهم‌ترین مؤلفه در موضوع انتصابات است و استانداران، فرمانداران و بخشداران همگی باید افراد کارآمدی باشند.

وی افزود: محور بعدی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور، امنیت عمومی بود که گفت امنیت را با نگاه امنیت سلبی و ایجابی تامین می‌کنیم و در تامین امنیت، سرمایه‌های اجتماعی نیز مدنظر ما خواهد بود. محور بعدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور، موضوع همسایگی بود که اشاره کرد که باید تعامل لازم را برای توافق‌های مرزی با همسایگان داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سردار مومنی به تعدد و تراکم اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت که در گام اول باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شوند و بعد هم باید آنها را ساماندهی کنیم که راهکارش برای ساماندهی آنها انسداد مرز بود و گفت برای این کار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رضایی اظهار کرد: محور بعدی اظهارات سردار مؤمنی درباره تقسیمات کشوری و نظارت بر شورا‌ها بود و بر حساسیت‌های آن هم تاکید کرد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سوالات و نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند. سردار مؤمنی در پاسخ به سوالات نمایندگان درباره چگونگی انتخاب خود به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور توضیحاتی داد و به سابقه آشنایی خود از دانشگاه تبریز و از سال‌های قبل با پزشکیان اشاره و تاکید کرد که کسی برای معرفی وی واسطه نبوده و کسی او را معرفی نکرده و از قبل با پزشکیان آشنایی داشته است و کسی توصیه نکرده که وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور معرفی شود و به صورت مستقیم با خود پزشکیان جلساتی داشته و صحبت کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر آن بود که سردار مومنی درباره انتصابات گفت که رئیس جمهور تاکید کرده در انتصاب فرمانداران، استانداران و مدیران وزارت کشور بر اساس همین مدل فعلی یعنی مدل تشکیل کابینه شما جلو بروید و شاخص‌هایی را بگذارید و بر اساس شاخص‌ها پیش بروید و شاخص‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد و از قول رئیس جمهور گفت که اگر استانداری شایسته است، آن را ابقا کنید و کار را با او ادامه دهید و اگر دیدید فردی کارآمدی دارد، با وی ادامه دهید.

رضایی گفت: مطلب بعدی آن است که سردار مؤمنی گفت که اگر فردی کارآمدی داشته باشد و شایستگی داشته باشد، کارش را ادامه خواهد داد و اصلی‌ترین کار ما هم همین موضوع انتصابات است و بر اساس همین شاخص‌ها و سازوکار‌ها انتصابات را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی، در این جلسه نمایندگان بر لزوم داشتن نظریه برای اداره وزارت کشور، لزوم تعامل با نمایندگان مجلس و مشورت با آنان در انتصابات، تعامل با سایر دستگاه‌ها، توجه به جایگاه وزارت کشور، طراحی امنیتی دقیق برای اداره کشور، مقابله با شبکه ترانزیت اتباع بیگانه و مدیریت آن، بالا بردن هزینه حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در کشور، انتخاب استانداران لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم، لزوم تشکیل تیم اندیشه ورز برای طراحی امور، راستگو بودن و کارآمدی استانداران، لزوم نظارت بر استانداران، تهیه ساز و کاری برای ارتقای کارکنان وزارت کشور و توجه به معیشت آنان، تشکیل سازمان ملی مهاجرت، توجه به نظرات نمایندگان، نداشتن تعجیل در تقسیمات کشوری، اصلاح قانون انتخابات، رسیدگی به بی‌نظمی در سطح شهر، اصلاح برخی از قوانین و نظارت بر کارکرد مالی شهرداری‌ها تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۲۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
قیمت حامل های انرژی باید جهانی شود و یارانه سوخت صرف کارهای زیر بنایی کشور شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
چه فرقی هست بین اینکه اجناس و سوخت قاچاق بشه بره اونور مرز افغانی مصرف کنه یا اینکه خود افغانی بیاد تو ایران همونو مصرف کنه، اگر واقعا بابت مصرف و قاچاق نگران هستید اتباع رو اخراج کنید چون ضرر ورود اتباع از قاچاق هم بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
باسلام احترام انشالله برسد محرمانه دست مسولان باید پولی که از ایرانی ها در دست اتباع هست طوری مسولین عمل کنند که این پولها به اصطلاح بسوزد بیشترین طلای که ازایران خارج شده به وسیله همین اتباع بود که به فتوا مولوی هایشان هرکس هر مقدار کار می کند فقط طلا بخرنند وازایران خارج کنند باید طوری عمل شود که پول ملی که دردست اتبلع هست ازبین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
در هر کوچه ای چندین خانواده افغان زندگی میکنند و در ضمن سلب اسایش میکنند لطفا تا بیشتر از این دیر نشده اقدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اگر کل نظام این یک کار انجام دهند و افاغنه اخراج کتتد ملت هیچ کار دیگه ای هم انجام ندهید راضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
حدود ۸۰ درصد مردم از اوضاع خطر آفرین اتباع در آینده را به مسولان متذکر شدند و همکی ناراضی از حضور بیش از حد این قشر از اتباع بیگانه هستند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
توی آفتاب ۵۰ درجه تو میری بیل بزنی؟ یا آسفالت کنی؟ همه حق زندگی دارن اونها هم بنده های خدا هستن. همه جا خوب و بد داره. خدا وکیلی اشتباه میگم؟ همه رو با یک چشم نگاه نکنیم. حالا این مطلب رو در اینستاگرام بنویسه همه به نفع افغانها یادداشت می‌گذارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
سلام افغانی
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ما همین الان هم تو دمای 50 درجه بیل میزنیم . جنابعالی زیر کولر نشستی و به جای اینکه فکر مردمت باشی به فکر یه عده افغانی گشنه ای که پول کشور و تو و امثال تو به جای مردم به خورد این جماعت میدید این وسط هم خودتون چپاول میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
در ۱۶ استان که حضور افغان ها ممنوعه چه کسانی بیل میزنن؟ آدرس غلط ندهید حضور بی حساب و کتاب افغان ها به کارگران ایرانی آسیب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
چرا نمیریم، مگه قبل از اینکه افغان ها کشورمون رو بگیرن و کارگرای ایرانی رو بیکار کنن، ما ایرانی ها کار نمیکردیم، الان کارگرای ایرانی بیکار شدن و افغان ها همه ی کارها رو گرفتن، البته تقصیر شهرداری و فرمانداری و پیمانکارا هم هست و همه باید پاسخگو باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
خودش افغانی‌ها راه داده ایران چطور میخواه افغانی‌ها را بیرون کنه خودش سر دسته هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مثل حق آبه هیرمند
فقط وعده الکی میدید
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۳:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
همه اتباع خارجی اخراج شوند ، چه قانونی و چه غیر قانونی .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مرزها باید مستحکم باشه هم بابت ورود اتباع و هم قاچاق کالا و سوخت به شدت کنترل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اخراج تمامی اتباع افغانی خواست همه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
خواست ۹۵ درصد ملت ایران . اخراج همه اتباع بدو قید و شرط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
تازه میگه باید متوقف شود کوتا بیاد متوقف بشه وکوتا بیان برگردن مملکتشون.خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اتباع منابع ملی به تاراج میبرن حتی به محیط زیست هم رحم نمی‌کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
به عمل کار براید به سخنرانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
آنقدر بازم شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
چشم مردم بیرونشون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
نه تنها باید مانع ورود اتباع افغانی و... شد بلکه باید تمامی اتباع حاضر تو کشور هم اخراج بشن ، مردم به ستوه اومدن ، کارگر جماعت خسته شدن ، زنان و بچه ها این مملکت آرامش میخوان ، امنیت باوجود این افغانی ها تو کشور از بین رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
یعنی اندازه جمعیت یک کشور تو ایران باید افغانی خرجی بدیم پول نون و سوخت و حمل و نقل عمومی یارانه ای و تحصیل رایگان و بهداشت از مالیات ملت باید پرداخت بشه؟
بعد جوونهای خودمون از بیکاری مهاجرت کنند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
افغانی مجاز و غیرمجاز باید از ایران بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مجلس شورای اسلامی متأسفانه از سال 1359 تاکنون به تعهدات خود در قبال رزمندگان، ایثارگران و هم جانبازان به‌خوبی عمل نکرده‌است چرا؟
با تشکر پیغام شما ثبت گردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
سلام جناب مومنی اگر دعای خیر مردم ایران و هموطنانتان را میخواهید خواهشا اتباع را تاآخر امسال کارشان را نهایی کنید و بیرونشان کنید مگر آنانی که حداقل 10 سالی هست در ایران هستند . هم خدمت به هزینه های دولت کردید هم کشور دچار آبادانی و معضل کار جوانان نیز رفع میشود خودتان یک دور درهمین تهران در شهر یامترویارستورانها که محل بهداشتی باشه بزنید ببینید نیروی کار ارزان شده افغانی و جوانان خودمان در کنار خیابان بیکار و یا ناامید از زندگی در قهوه خانه ها معتاد شده اند تورو خدا شرف ایرانی خود را صدا بزنید همت کنید مردم یکبار دیگر به شما و آقای پزشکیان اعتماد کردند خرابش نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
برای ملت تعریف نکنید مگر جنگ هست برای افغانی سریعتر افغانی‌ها را بیرون کنید شعار نده عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بهترین کاری که برای مردم ایران می تونید بکنید، جلوگیری از ورود اتباع و استرداد آنها است. با این کار همه مردم ایران راضی خواهند شد.
Italy
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
تا دیروز میگفتید وجود افغان ها نعمته و هر کی هر چی بگه اینا مهمان ما هستند و تاج سره ما؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
خروج اتباع سریعتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اون موقع که درانتظامی بودی میتونستی جلوشونو بگیری نکردی و مواد مخدر هم به وفور وارد میشه پس در هر کجا که کار کردی موفق نبودی امیدوارم رای نیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
هم ورودشون رو متوقف کنید و هم اونایی ک هستن رو بیرون کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بزرگترین خط اینکه بی رویه افغان ها دارن تو هر شهری تردد می کنند و عراقی ها زمین های جنوب و شمال ایران رو می خرند
Finland
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ببخشیدا باید همشون اخراج بشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
حرفهای تبلیغاتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
خدارا هزاران مرتبه شکر، انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بهترین کاره این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
آفرین بر شما.اگر این کار رو انجام بدین مردم دعاتون میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
نمیتونه انجام بده چون دیگه علفهای هرز ریشه گرفتن
آخرین اخبار