مدیر کل میراث‌فرهنگی گلستان از دستگیری سه حفار غیرمجاز هنگام ارتکاب جرم در مناطق جنگلی شهرستان رامیان خبر داد.

محمد جواد ساوری گفت: پس از دریافت گزارش‌هایی از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در مناطق جنگلی شهرستان رامیان، موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه به صورت شبانه‌روزی، نیرو‌های یگان‌های حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان و نیروی انتظامی رامیان سه حفار غیرمجاز را در هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردند.

او افزود: متهمین با تنظیم صورت‌جلسه به منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه ادوات حفاری غیر مجاز به نیروی انتظامی شهرستان رامیان تحویل داده شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از مردم استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در خصوص جرائم مرتبط با میراث فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی، تاریخی با سامانه تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) تماس بگیرند.

ساوری تاکید کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با توجه به کمبود‌های تجهیزاتی و نیروی انسانی در مقایسه با گستردگی و فراوانی آثار و مناطق تاریخی-فرهنگی استان تلاش می‌کند با همکاری یگان‌های حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی استان، اقدامات لازم را در راستای حفظ آثار فرهنگی و تاریخی انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.