مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به وجود ۳۳۲ هکتار بافت تاریخ در استان گفت: با تصویب بسته های تشویقی بافت تاریخی در جلسه شورایعالی شهرسازی، شاهد توسعه بافت تاریخی استان خواهیم بود.

سید محمد حسینی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت تاریخی، مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی است که اعتبارات ویژه‌ای برای این امر اختصاص یافته است.

وی افزود: بافت تاریخی یکی از مهمترین سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور است که باید با دقت و حساسیت حفظ و احیا شود.

حسینی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای حفظ بافت تاریخی برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده که از جمله این برنامه‌ها ارائه تسهیلات مالی برای مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد اهمیت حفظ بافت تاریخی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در پنجمین جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان راهکار‌های تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی، با هدف حمایت از رونق بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی، به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این اقدام تاثیر مثبتی بر توسعه بافت تاریخی گلستان دارد، گفت: در استان گلستان مجموعاً ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

حسینی در ادامه تصریح کرد: پیش از این برای توسعه بافت‌های فرسوده کشور، بسته تشویقی ۱۹ بندی مصوب شده بود که این امر نقش اثرگذاری در ارتقای توانمندی‌های محلات هدف بازآفرینی شهری داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.