مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در شهرستان کردکوی با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: بر اساس گزارش‌های میراث‌بانان افتخاری مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از منازل مسکونی در شهرستان کردکوی، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، تیمی کارآزموده از مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان با همکاری نیروی انتظامی کردکوی پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی وارد منزل مسکونی شده و پس از بررسی و بازدید، حفاری غیرمجازی به عمق ۱۵ متر و عرض ۱.۵ متر در حیاط این منزل مسکونی شناسایی و در این زمینه چهار نفر دستگیر شدند.

او خاطرنشان کرد: متهمان با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه ادوات حفاری غیرمجاز به نیروی انتظامی کردکوی تحویل شدند.

ساوری در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.