نایب رئیس شورای عالی استان‌ها روند برگزاری انتخابات ریاست شورای عالی استان‌ها را تشریح کرد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش مثبت و کلیدی خبرنگاران در امور شورایی کشور گفت: اصحاب رسانه در حقیقت هفتاد و ششمین عضو شورای عالی استان‌ها قلمداد می‌شوند چرا که اگر اصحاب رسانه بخواهند می‌توانند نظام شورایی کشور را دچار تحول بزرگ کنند. بی‌تردید در شرایط فعلی تعامل سازنده با رسانه‌ها، دولت و مجلس شورای اسلامی را از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: حضور رئیس شورای عالی استان‌ها در دولت به عنوان معاون پارلمانی فرصت مناسبی است تا در جهت تعامل شورای عالی استان‌ها با دولت از آن بهره بگیریم. قطعا تا زمان تشکیل هیات رئیسه جدید بنده مسئولیت دارم و برابر قانون عمل خواهم کرد.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها که در غیاب ریاست شورای عالی استان‌ها وظایف ریاست شورا را برعهده گرفته است درباره برگزاری انتخابات ریاست این شورا اظهار کرد: قطعا موضوعاتی همچون لغو جلسه و برگزاری جلسه پشت در‌های بسته برای انتخابات کذب است و هر کسی که از درون شورا چنین اخباری را به رسانه‌ها داده است بی‌اخلاقی کرده است. برابر ماده ۸ قانون انتخابات شورا‌ها در غیاب رئیس شورا، نائب رئیس وظایف و اختیارات او را برعهده دارد و در مقابل شورای عالی استان‌ها باید پاسخگو باشد. هر فردی که به هر دلیلی همچون استعفا، فوت، تعلیق و ... از شورای عالی استان‌ها خارج شد باید جایگزین وی ظرف مدت یک ماه مشخص شود.

وی ادامه داد: آقای دبیری در حال حاضر استعفا دادند و دیگر عضو شورا نیستند. اما فرآیند قانونی برای ایشان باید انجام شود. ما مکلف به اجرای قوانین و مقررات هستیم و در شورای عالی استان‌ها اجازه نخواهیم داد کسی فراتر از قانون صحبت کند. انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها و سایر شورا‌ها سالی یکبار برگزار می‌شود. ظرف یک تا دو ماه آینده براساس نظر اعضای شورا، انتخابات هیات رئیسه یا هر تصمیم دیگری که اعضاء بگیرند اجرایی خواهد شد.

حاجی‌بگلو این را هم گفت: قطعا در انتخابات پیش‌رو همانطور که همکاران خواسته‌اند به عنوان کاندیدای ریاست حضور پیدا خواهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار