فرمانده مرزبانی فراجا گفت: سیاست ما این است که اتباع غیرمجاز باید تا پایان سال ۱۴۰۳ کشور را ترک کنند.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: مرزبانی به‌ عنوان یکی از دشوارترین و پرچالش‌ترین وظایف نیروی انتظامی کشور، نیازمند مردانی است که عشق به امنیت و آرامش کشور را در وجود خود نهادینه کرده‌اند. این مردان با ایثار و از خودگذشتگی در شرایط سخت و طاقت‌فرسا در مرز‌ها به حفاظت از کشور می‌پردازند. به‌ویژه در استان خوزستان، جایی که گرمای ۵۳ درجه تابستانی حاکم است، مرزبانانی که در پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی حضور دارند، با اقتدار و صلابت مشغول به انجام وظایف خود هستند.

وی افزود: این سربازان که در چنین شرایط سختی با وسایل نقلیه یا پیاده در مناطق مرزی گشت‌زنی می‌کنند، نماد اقتدار و ایستادگی نیرو‌های امنیتی کشور هستند. رفتار شایسته و نرمش آنها با زائران نیز نشان از درک عمیق آنها از مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی‌شان دارد. 

او ادامه داد: نظارت لحظه‌ای و الکترونیکی بر نوار مرزی به‌طور مداوم انجام می‌شود. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید، وضعیت یک پاسگاه خاص را از همین‌جا مشاهده کنید؛ چند ثانیه بعد این امکان فراهم می‌شود تا وضعیت را به‌ صورت زنده ببینید. خدماتی که به مرزنشینان ارائه می‌دهیم و همچنین توسعه سامانه "پلیس من" روی تلفن‌های همراه، بخشی از تلاش‌های ما در جهت هوشمندسازی است. 

سردار گودرزی تصریح کرد: عزم ما در پلیس و مرزبانی برای ساماندهی اتباع غیرمجاز که طی سال‌های اخیر در کشورمان مانده‌اند، جدی است. سیاست بر این است که تمام اتباع غیرمجاز تا پایان سال کشور را ترک کرده و به وطن خود بازگردند. مهمان‌نوازی ما در دنیا زبانزد است؛ ما هیچ هزینه‌ای از کسی دریافت نکرده‌ایم و اتباع خارجی از تمام ظرفیت‌های کشور مانند بهداشت، درمان، سوخت، سوبسید نان و ... بهره‌مند بوده‌اند. ما به رفتار مسلمانانه خود پایبندیم، اما حالا وقت آن است که این دوستان به کشورشان بازگردند، زیرا این حق مردم ماست که نظم عمومی را با قدرت بیشتری برقرار کنیم.

او ادامه داد: در پنج ماه و ۲۱ روز گذشته، مرزبانی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف کرده است. این کشفیات بیشتر در حوزه خلیج فارس انجام شده است. انهدام باند‌های قاچاق سلاح به کشف ۱۱۲۵ قبضه سلاح، عمدتاً جنگی، منجر شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده است. با وجود کاهش کشت تریاک در افغانستان، متأسفانه در پنج ماه گذشته شاهد افزایش ۹۸ درصدی مواد مخدر صنعتی بوده‌ایم که این موضوع یک زنگ خطر جدی است.

سردار گودرزی بیان کرد: در این مدت، ۲۹۷ سوداگر مرگ و نفرات اصلی باند‌های قاچاق دستگیر و ۳۸۰۰ نفر قاچاقچی کالا بازداشت شده‌اند. همچنین ۶۹ نفر از اشرار و قاچاقچیان سلاح و مواد مخدر در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسیده‌اند. بیش از ۱۰ میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق کشف شده و همچنین بیش از ۱۸ هزار دستگاه انواع تلفن همراه که نسبت به سال گذشته ۱۵ برابر افزایش یافته، ضبط شده است.

او ادامه داد: در حوزه اقدامات مهندسی و رزمی، جاده‌های مرزی در حال احداث و بازسازی هستند؛ تاکنون ۱۲۴ کیلومتر جاده مرزی بازسازی و ۸۷۵ کیلومتر کانال و خاکریز مرزی ایجاد شده است. همچنین، فیبر نوری برای هوشمندسازی و ایجاد ارتباطات بهتر در مرز‌ها در حال نصب است. انسداد فیزیکی با فنس و سیم تیغ‌دار نیز در ۸۶۳ کیلومتر از مرز‌ها اجرا شده است. علاوه بر این، ۵۰ برجک مرزی ظرف یک ماه گذشته اضافه شده‌اند و دیوارکشی در مرز‌ها با همکاری ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انجام است.

سردار گودرزی گفت: ما شما را در نیمه دوم سال به بازدید از انسداد مرز‌های جنوب شرق کشور، خوزستان، شمال غرب کشور، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دعوت می‌کنیم تا از نزدیک پیشرفت‌های ما را مشاهده کنید.

او ادامه داد: امیدواریم اقدامات پیشنهادی سردار رادان هرچه سریع‌تر عملی شوند. تمامی فرماندهان قول همکاری داده‌اند و پس از تأمین هزینه‌ها می‌توان دیوار‌ها و تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مورد نیاز را تأمین کرد. این پروژه شامل نصب چندین هزار کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف از جمله کوه‌ها، دره‌ها و دریا‌ها است که کاری دشوار است. از نیمه دوم مهرماه، این پروژه به‌طور رسمی آغاز خواهد شد و در مناطق مختلفی که مدنظر است، پیاده‌سازی خواهد شد. 

سردار گودرزی بیان کرد: در حال حاضر، مشکلاتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد. برخی از افراد ناآگاه به‌طور غیرموجه از دفاع از کسانی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند، حمایت می‌کنند. قانون جدید تجارت مرزی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، کولبری را منسوخ کرده و تجار مرزنشین می‌توانند از بازارچه‌ها و گمرکات برای خرید و اظهار کالا‌های خود استفاده کنند. برخی اظهار نظر‌ها در فضای مجازی نادرست است و مشکلات از سوی کسانی که هنوز در دوره‌های جنگ‌های گذشته هستند، مطرح می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر، هفت بازارچه مرزی فعال است؛ از این تعداد، سه بازارچه در سیستان و بلوچستان و باقی در کردستان و آذربایجان غربی فعال هستند. هنوز دولت عراق و اقلیم کردستان اقدامی در این خصوص نکرده‌اند. هماهنگی‌های لازم بین دو کشور باید انجام شود و تا زمانی که این هماهنگی به نتیجه نرسد، اقدامات یک‌طرفه نمی‌توانند اجرایی شوند. با پاکستان و افغانستان مشکلی نداریم، اما با عراق در برخی موارد مشکل داریم.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Turkiye
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بسیار کار مفیدی میکنید نیروی انتظامی دیگه خسته شده از این همه پرونده جرم و جنایت اتباع غیر مجاز ، امتیاز امنیت کشور به خاطر همین اتباع خیلی پایین اومده وگرنه از نظر فرهنگ زندگی مردم ما خیلی رشد کردن و بحث های شرارت و درگیری از سمت مردم ما خیلی پایین اومده ، اکثر جرم و جنایت یا کودکان کار در خیابان ها مال اتباع افغان هست
Germany
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
خدا عمرت بده
زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
علاوه بر افغانها ، زنان ایرانی که با افغانها ازدواج کرده اند و فرزندانشان را هم اخراج کنید. چرا به افغان زاده شناسنامه ایرانی می دهید. می خواهید وطن فروشی را در ایران بسط دهید
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۶:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
بخاطر همین مهمان نخونده تاسوعاوآشورا‌ مجبور شدن تعطیل کنن اگر یک‌سال دگه اینجوری بشه باید با محرم حداحافظی‌کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
سردار خواهش می کنیم سریعتر اتباع افغانی رو اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
مصرف گندم گرانی اجاره بها نا امنی بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اولادمحمود و اشرف افغان خبیث را از ایران بیرون کنید
افغانها دشمن ایران و ایرانی هستند و نمونه اش عدم رعایت حق آبه ایران و تمام جنایتهای که در ایران انجام دادند. از این قوم نباید انتظار حق شناسی و حق نمک و انتظار قدردانی از محبت و مهمانوازی ایران طی این 50 سال هجوم افغانها به ایران را داشته باشیم.
Germany
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ما باید به همه شیعیه های دنیا پاسپورت ایرانی بدیم تا پیش معصومین رو سفید باشیم
Germany
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
ما با شیعه هاشون مشکلی نداریم و میتونن بمونن و شناسنامه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
لطفا سایت خبرنگاران جوان نظرات مردم رو به مسئولین ذی ربط انتقال بدن تا بدونن هیچکس راضی به ماندن اتباع،چه مجاز و چه غیر مجاز،در داخل کشور نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
اونا هم میگن چشم قربان،از فردا شروع به ترک میکنیم!!
شما اینا رو به زور هم دیگه نمیتونید از کشور خارج کنید.دیگه دیر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
با احترام و بدون درگیری بدرقه بشن کشورشون، چه خوب چه بد ،چه مجاز چه غیرمجاز ، چه زن و چه مرد ، چه شیعه و چه سنی و چه سایر ادیان و مذاهب/
Iran (Islamic Republic of)
فیروزی
۱۶:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
تو یه روستا تو سیستان و بلوچستان زندگی میکنم صبح که از پا میشم برم نون بگیرم میبینم دو سه افغانی زودتر وایستادن.. چه قدر هَم نون میگیرن... دو برابر یه وعده صبحانه.. عصر هَم همین داستان
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۵:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
دمتون گرم به خاطر امنیت بعد از زدن اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
یه افغان داخل مغازه بغلی ما کار میکنه از روزی که اومده پول آب اون مغازه ۲۰ برابر میاد چون اون افغانی روزی ۳۰ بار وضو میگیره????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
برای امینت کشور باید دور تا دور ایران زمین
خندق زده بشه با مواد انفجاری
تا کسی جرات نکند .وارد شود
از تروریست ها گرفته تا مهاجرین غیر قانونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
سلام. من جمعه با خانواده توی پارک نشسته بودیم که یکدفعه چند نفر افغانی با چاقو با هم دعواشون شد من هم دست خانواده م رو گرفتم و از اونجا فرار کردیم. واقعا متاسفم که تو کشور خودمون از افاغنه باید بترسیم. اگه کشور دیگه ی بود آیا اجازه می‌داد این همه بیگانه وارد کشورشون بشن و از همه امکانات استفاده کنن و یاغی گری هم بکنن. خود افغانستان برای ورود به کشورش بایداجازه ورود بگیری و ویزا به قیمت ۲۰۰ دلار تهیه کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
خدا قوت مرزداران دلاور که اگر خوابی راحت ما داریم از تلاش شماها دلاوران است و دعای ما همان دعا امام سجاد که در صحیفه سجادیه فرمودند و برای
شما ها دعا کردند ..و اما تاپایان سال وقت زیادیست حدود یک یا دوماه کافی بود ..تازه افراد مجاز هم زیاد هستند که باید به نصف برسند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
اتباع غیر مجاز تا آخر سال دونگ اینهارو بدین لطفا تا بی خیالتون بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
یعنی اگر اینقدر مصمم هستید و اتباع غیرمجاز که ریشه اکثر ناامنی تو مملکت ماهستندرو بیرون کنید باید دستان تک تک شما روبوسید وتشکر کرد چرا که ایران عزیز ما جولانگاه آواره های هر کشوری نیست...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۴۰۳ هستیم. دوره گشت زنی سرباز اونم پیاده یا با وسیله نقلیه گذشته. چرای سعی نمیکنید که کمی تکنولوژی از چین خریداری کنید؟ تا جان نیروهای مرزبانی در خطر نباشه؟ پدر من سرباز بوده و تا الان که فرزند من سرباز هست هیچ فرقی نکرده و شاید فقط شکل کیسه انفرادی تفاوت کرده و تفنگ از اما به ژ۳ رسیده. در کل جان سربازان رو میشه حفظ کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
مجاز وغیر مجاز نداره حالا که مملکتشون ازاد شده و دیگه اشغال نیست برن مملکت خودشونه اباد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
باید هرچه سریعتر این اتباع نا مطلوب را بیرون کرد بجز دردسر ترور جنایت آدم کش هیچ خیری برای این کشور جنگ زده واشغال شده ما ندارند مردم ما را تنبل کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
آقایان برای پیشبر اهدافشان در منطقه افرادی را جذب کردند .
بدون تعارف بگوییم در عوض پولشان را هم گرفته اند، حال این افراد مگر شرکت هرمی واردات اتباع دارند هر یک نفر چند نفر باید حق اقامت بدهد.
میلیون ها اتباع کجای دنیا اینگونه می باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
واقعا به گوش مسولین برسونید همه را بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
آقایان برای پیشبر اهدافشان در منطقه افرادی را جذب کردند .
بدون تعارف بگوییم پولشان را هم گرفته اند، حال این افراد مگر شرکت هرمی واردات اتباع دارند هر یک نفر چند نفر باید حق اقامت بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
افغانها انسانهای خوبی هستن ولی باید این کشور رو ترک کنن.
اینها باید برگردن کشور خودشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
کاری بسیار صحیح و عاقلانه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
با سلام
چشم حتما و حتما می ریم .
با تشکر اتباع غیر مجاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
چرا تا پایان سال ؟ اتباع مجاز و غیر مجاز ندارد . بندازید بیرون اتباع انتحاری صفت را.
کشور را با وجود میلیون ها اتباع در چاه بی امنیتی انداخته اید.
هر یک روز ماندن انباع در ایران سبب نابودی شغل کارگر ایرانی در نیجه متلاشی شدن خانواده ها ایرانی می شود.شور بدبختانه سرمایه دار و کار خانه دار اتباع را جذب می کند بماندبعضی از سازمان ها همانند شهرداری . ...بجای اینکه از جیب مردم بردارید (خوراک مسکن شغل بهداشت تحصیل سوخت و گندم آب) و تو شکم اتباع بریزید خرج مردم محروم خودمان می کرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
چرا تا پایان سال ؟ اتباع مجاز و غیر مجاز ندارد . بندازید بیرون اتباع انتحاری صفت را.
کشور را با وجود میلیون ها اتباع در چاه بی امنیتی انداخته اید.
هر یک روز ماندن انباع در ایران سبب نابودی شغل کارگر ایرانی در نیجه متلاشی شدن خانواده ها ایرانی می شود.
شور بدبختانه سرمایه دار و کار خانه دار اتباع را جذب می کند بماندبعضی از سازمان ها همانند شهرداری . ...
بجای اینکه از جیب مردم بردارید (خوراک مسکن شغل بهداشت تحسیل سوخت و گندم آب) و تو شکم اتباع بریزید خرج مردم محروم خودمان می کرید .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۴:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
موقیت ایران با درجه بالا بسمت مثبت در حال چرخ اش است . ایرانی بودن و در ایران زندگی کردن یک امتیاز بزرگ محسوب می شود . لذا آمد و رفت ها باید دقیق تر و با محاسبات سطح بالا انجام پذیرد . ایران قدرتمند صدقه سر خون مطهر شهیدان از افق جهان سر برون کرده است .‌الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
جالینوس
۱۴:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
چرا تا پایان سال، مجاز و غیر مجازش بریزید بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
افغانی هم آب و برق میخواد
تو شرایطی که ما خودمون در مضیقه هستیم رفتن اتباع کمک بسیار زیادی به کم شدن تا شاید ۱۰ درصد مصرف آب و برق و یارانه نون و ... میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
بگو از همین الان برن کشورشون الان که جنگ ندارن و امنیت دارن اقتصادشونم بد نیست
تا پایان سال چه جرم و جنایت هایی شاهد خواهیم بود خدا داند یکی از دلایل افزایش کرایه و قیمت مسکن همین اتباعن واقعا خیلی ظلم میشه به ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
آره والا. چرا از پایان سال برن؟ و چرا از الان نروند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
خدا کنه این دولت یه کاری کنه،با همراهی مردم وکار فرمایان،افغان ها برن کشور خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
خدا کنه این دولت یه کاری کنه،با همراهی مردم وکار فرمایان،افغان ها برن کشور خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
ای بابا هی دستور میدید اونها میگن چشم .خودت میگی غیرمجاز .پس اگر قانون سرش می شد غیرمجاز وارد نمی شد .جمع کنید بفرستید برند مرز ها رو دیوار کشی کنید محکم تر برخورد کنید بابا کار برای جوان های خودمون نیست سرانه نان وآب و گاز و برق هم همینطور حساب کنید به خدا فقط ضرر هست برای مملکت .مقتدرانه برخورد کنید این وضعیت رو سامان دهی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
غیر مجاز یعنی یک دقیقه حق ماندن نداره اونوقت شما می‌فرمائید تا آخر سال؟ عجب ها؟
آخرین اخبار