سردار رادان گفت: مردمی که خودرو‌های شخصی خود را در پارکینگ‌های گذرگاه‌های اربعین پارک می‌کنند مواد اشتعال‌زا و اسپره‌های ضدعفونی کننده درون خودرو نداشته باشند.

سردار احمد رضا رادان فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: خوشبختانه استقبالی که مردم همانند گذشته برای ماه صفر و زیارت آقا اباعبدالله الحسین در اربعین حسینی انجام دادند در ایام محرم نسبت به ماه محرم سال گذشته تعداد زائران در مرزهای کشور بالغ بر ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از روز اول ماه صفر سال‌جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرز مهران شاهد افزایش ۳۰ درصدی و در مرزهای شلمچه و چذابه شاهد افزایش ۳۴ درصدی تردد را تجربه کردیم.

سردار رادان بیان کرد: با توجه به حجم درخواست کننده گذرنامه‌ها که گذرنامه زیارتی آن معمولاً نشان دهنده ۱۰۰ درصد آن‌ها برای سفر اربعینی است چنین پیش بینی می‌شد که عدد زائران احتمالاً نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و افزایش تا به امروزی این پیش بینی را درست نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امسال همکاران من در مرزبانی و انتظامی، یگان‌های ویژه و پلیس‌های تخصصی در مرزهای هفتگانه و مرز آبی که امسال باز شده است، به کمک آمدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیروی کمکی در قالب ۳ هزار گشت اضافه‌تر از گشت‌هایی که قبلاً بوده به کمک مرزبانان و همکاران انتظامی در مرزها آمده‌اند

وی ادامه داد: امسال همانند سال گذشته با یک مقدار تفاوت کمتر یعنی سال گذشته تجربه ۵ ثانیه‌ای ایستای و امسال به ۴ ثانیه رسیده که این در تسهیل حرکت زائران کمک کرده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با توصیه به زائران که در برگشت استراحت کافی داشته باشند و در رانندگی عجله نکنند، گفت: هوای مناطق مهران، شلمچه و چذابه به شدت گرم است مردمی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند و آن‌ها را پارکینگ‌های مشخص پارک می‌کنند مواد اشتعال‌زا و اسپره‌های ضدعفونی کننده داخل خودروهای آنها نباشد.

وی با بیان اینکه در مرزها به هیچ عنوان گذرنامه صادر نمی‌شود، تاکید کرد: اتباع خارجه مجاز با استفاده از دفاتر خادم و اتباع دیگر با ویزای عراق که از کشورشان اخذ شده می‌توانند به مرزها مراجعه کنند.

سردار رادان بیان کرد: اگر اتباع غیر مجاز به مرزها مراجعه کنند حتماً دستگیر و به برای طرد به اردوگاه‌ها منتقل می‌شوند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار