نماینده مجلس گفت: ادامه ساخت‌وساز مسکن و عمل به نهضت ملی مسکن با اینکه کار سختی است، اما در صدر برنامه‌های دولت چهاردهم باشد. 

حسن نتاج صلحدار نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مهمترین اولویت دولت چهاردهم در حوزه مسکن و ضرورت ادامه نهضت ملی مسکن گفت: مسکن چالش جدی جامعه امروز ما است و اگر می‌خواهیم جوانان به ازدواج ترغیب شوند بایستی مشکل مسکن را حل کنیم چراکه امروزه تامین هزینه‌های مسکن بخش عمده‌ای از درآمد هر خانوار را در برمی‌گیرد و استمرار این شرایط قطعا باعث تردید و واهمه جوانان از ازدواج می‌شود. 

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس را داریم که ساخت یک میلیون مسکن در سال و اعطای زمین رایگان و ۲۰ درصد از اعتبارات بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به مردم را به قانون تبدیل کرده است.

نتاج ادامه بیان کرد: ما حدود ۱۲ میلیون جوان داریم که ازدواج نکرده‌اند، این گروه اگر بخواهند تشکیل خانواده دهند به ۶ میلیون خانواده تبدیل می‌شوند که این به معنی نیاز به ۶ میلیون مسکن جدید است. 

وی گفت: خانوار‌های زیادی را داریم که یک تا دو بچه دارند، اما هنوز صاحبخانه نیستند و اجاره‌نشین هستند، البته اجاره‌نشینی هم مشکلی عمده برای آنها محسوب می‌شود، زیرا هزینه‌های اجاره‌خانه هم فوق‌العاده بالا است. 

نماینده مردم بابل در مجلس اضافه کرد: ادامه ساخت‌وساز مسکن و عمل به نهضت ملی مسکن با اینکه کار سختی است، اما در صدر برنامه‌های دولت چهاردهم باشد. 

نتاج توضیح داد: قطعا وزیری هم که به مجلس معرفی شود در صورتی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت که عمل به نهضت ملی مسکن جزو برنامه‌های اصلی آن باشد چراکه هم‌اکنون این طرح بیش از دو و نیم میلیون ثبت‌نام‌کننده دارد و اگر در اجرای آن وقفه ایجاد شود با سرنوشت و سرمایه اندک مردم بازی شده است. 

وی بیان کرد: ادامه پیدا کردن نهضت ملی مسکن برای کسانی که صاحبخانه نیستند خیلی مهم است و وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم بایستی برای عمل به این مسئله قول مساعد بدهد. 

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: برای رونق نهضت ملی مسکن عرضه زمین رایگان و اعطای تسهیلات دو کلیدواژه مهم هستند که بایستی اجرایی شوند، اما بهبود معیشت مردم هم دارای اهمیت زیادی است چراکه آنها باید بتوانند اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند. 

وی اظهار کرد: حقوق کارمندان و کارگران باید ارتقا پیدا کند تا آنها بتوانند اقدام به اخذ وام و تسهیلات برای خرید خانه کنند در غیر این صورت شرایط سختی پیش روی آنها قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار