استاد دانشگاه تهران گفت: تنها سد راه رژیم صهیونیستی، سوریه و نیرو‌های مقاومت و بالاتر از همه ایران است.

کیومرث یزدان پناه استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط این روزهای صهیونیستها و ادامه درگیری‌ها در غزه اظهار کرد: اگر دست رهبران رژیم صهیونیستی باز بود و ارتش این کشور می‌توانست همین امروز جنگ و درگیری را خاتمه دهد، این کار را می‌کرد، اما اکنون آن‌ها در یک عمل انجام شده قرار گرفته‌اند و می‌خواهند جنگ را به سرانجام برسانند و به قول خودشان به حذف فیزیکی حماس و محدود کردن شدید نیرو‌های حزب الله در لبنان برسند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به آن که کشور‌های عرب منطقه چه کشور‌های حوزه شمال آفریقا مانند مصر، الجزایر، تونس و مراکش تا کشور‌های ژئوپلتیک عربی غرب آسیا از اردن گرفته تا سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس هیج اراده‌ای برای دفاع از مردم فلسطین و گروه‌های جهادی ندارند، صهیونیست ها خیالشان راحت است که با کشور های مسلمان منطقه درگیر نمی شوند، تنها سد راه رژیم صهیونیستی کشور سوریه و نیرو‌های مقاومت و بالاتر از همه ایران است.

یزدان پناه گفت: هدف اصلی صهیونیست‌ها مهار کامل نیرو‌های جهادی و مقاومت در منطقه با محوریت حماس و سایر گروه های جهادی است که تلاش می‌کنند این جنگ که  بیش از ۱۰ ماه از آن سپری شده را  به سرانجام برسانند تا بتواند نتیجه مورد قبول خود را بگیرند.

وی افزود: از این نظر صهیونیستها به دنبال فرصت هستند که به هر شکلی که شده با همپیمانان غربی خود و با رئیس اصلی‌شان آمریکا هماهنگ شوند و مجابشان کنند که در براربر تحرکات نظامی ایران آنها را همراهی کند تا اسرائیل به اهداف خود در منطقه برسد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر رویارویی اسرائیل با ایران جدی شود منطقه از نظر امنیتی و نظامی از کنترل خارج می‌شود و این مسئله پیامد‌های بسیار سنگینی را در منطقه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار